Volgens algemeen directeur Peter Komen hebben veel kantoren nog niet al hun klanten voorzien van een hersteladvies. "Wij willen hen hierbij helpen en er zo voor zorgen dat kantoren een reële datum kunnen invullen bij het assessment", aldus Komen.
DFM biedt hiervoor een productoplossing in de vorm van het Continu Click Fonds van Mijn lijfrenterekening.nl (Today's). Daarnaast biedt de inkooporganisatie de mogelijkheid relaties te laten bellen voor het maken van een afspraak voor hersteladvies. Via Perlas is er de mogelijkheid om klanten te laten bezoeken door een onafhankelijke professional die klanten uit naam van de tussenpersoon voorziet van een hersteladvies. Tenslotte verzorgt Brand New Day namens DFM de workshop 'Meer rendement uit hersteladvies'.
Komen erkent dat de deelname van aanbieders bij deze hulpactie ertoe kan leiden dat tussenpersonen en hun klanten automatisch naar de producten van die aanbieders worden geleid. "Dat risico bestaat", aldus Komen. "Vandaar dat wij ervoor hebben gekozen om drie verschillende aanbieders van bankspaarproducten voor dit traject aan ons te binden. Er ligt een vraag van tussenpersonen naar iemand die het hersteladvies voor hem uitvoert en andere tussenpersonen gaan dat niet voor hem doen. Dan ligt het voor ons als serviceprovider voor de hand om op te schalen naar de aanbieders."
Mercedes-Benz Insurance Services