NN staat sterk bovenaan en laat zien dat innovatie en betrokkenheid bij adviseurs de sleutel is tot succes. Zwitserleven en Allianz blijven stabiel en maken het podium compleet. ASR daalt in haar score en valt buiten de top 3. De daling van ASR is volledig te wijten aan de problematiek die is ontstaan met de lancering van het nieuwe werkgeversportaal.
Adviseurs verwachten een Wtp-proof product
Met de invoering van de Wet toekomst pensioenen verwachten adviseurs dat alle aanbieders actief bezig zijn met gerelateerde aanpassingen in de productopties. Daarnaast verwachten adviseurs flexibiliteit op het gebied van beleggingsopties en een breed palet aan productkeuzes. Partijen die achterlopen op dit thema ontvangen vaak kritiek van adviseurs.

In de markt is duidelijk te zien dat partijen hun product toespitsen op specifieke wensen van adviseurs en klanten. Innovatie en ontwikkeling op productgebied, vaak gebaseerd op input van adviseurs, is een kracht van NN. Zwitserleven blinkt uit op het gebied van het brede aanbod van productkeuzes.
Onderscheidend vermogen op Digitale Dienstverlening
Partijen die hun digitale dienstverlening goed op orde hebben, scoren vaak ook goed op het primaire proces. Deze twee thema’s zijn logischerwijs met elkaar verweven en laten zien dat investeringen en verbeteringen in digitale dienstverlening over de gehele breedte resulteren in hoge tevredenheid. Adviseurs waarderen het als ze weinig omkijk hebben naar administratieve taken, en klanten goed kunnen meenemen in het proces. Daarnaast moeten de portalen gebruiksvriendelijk zijn en verwachten ze goede koppelingen (bijv. salarispakketten en Benefits Plaza). NN blinkt hierin uit met het bieden van innovatieve tooling en hun werknemersgerichtheid. Tot slot blijft marktbreed het kennisniveau van de binnendienst en accountmanagement een punt van aandacht voor de meeste partijen.
Hier lees je alle andere berichten over de IG&H Performance Monitor.