NN bovenaan in zakelijk schade: digitaal snel en best practice in binnendienst

NN bovenaan in zakelijk schade: digitaal snel en best practice in binnendienst

Volgens de IG&H Performance Monitor 2024 weten provinciale verzekeraars zakelijke schadeadviseurs steeds beter te bedienen. Investeringen in digitale dienstverlening leveren soepel werkende aanvraagstraten op. Net als in andere deelmarkten leent digitale snelheid zich minder goed voor maatwerk, maar bij afwijkende vragen weten verzekeraars hun acceptatiespecialisten eenvoudiger met de adviseur in contact te brengen.

Nationale-Nederlanden stijgt almaar door in waardering en staat dit jaar aan kop in de markt voor zakelijke schadeverzekeringen, meet de IG&H Performance Monitor 2024. Adviseurs prijzen de wijze waarop NN meedenkt, bereid is te zoeken naar oplossingen en waarderen het mandaat om de oplossing ook aan te bieden. De soepele aanvraagstraat voor standaardrisico’s, aangevuld met de exclusieve specialistenlijn voor maatwerkvragen is NN’s sleutel tot succes.

De Goudse en Klaverblad: hoge gunfactor

De Goudse staat op de tweede plaats. De verzekeraar wordt hoog gewaardeerd door adviseurs; goede producten tegen concurrerende tarieven in een digitaal goed werkende omgeving. De Goudse richt zich daarbij op de focusbranches waarin de verzekeraar wil excelleren. Die branches zijn breed opgesteld, maar wat adviseurs betreft zou het nog breder mogen.

Top 3 deelmarkt schade zakelijk: De Goudse (2), NN (1) en Klaverblad (3)
Top 3 deelmarkt schade zakelijk: De Goudse (2), NN (1) en Klaverblad (3)

Klaverblad is terug te vinden op plaats drie. De intermediaire verzekeraar heeft net als De Goudse een hoge gunfactor onder adviseurs en wordt ook gewaardeerd voor hun proposities in een aantal specifieke branches.

Digitaal portaal is nooit af

Opvallend is dat adviseurs steeds meer verwachten van de digitale dienstverlening bij verzekeraars. Wat vijf jaar geleden nog afdoende was, is dat nu niet meer. Om mee te blijven doen is continue innovatie nodig. Het moet wat adviseurs betreft intuïtiever, intermediairs moeten nu nog met tal van portalen werken, en interactiever. Dus niet alleen een soepele aanvraag vanuit het systeem, maar ook eenvoudig muteren en communiceren.

Hier lees je alle andere berichten over de IG&H Performance Monitor.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.