Klanten kunnen om verschillende redenen bij de Vereende terechtkomen. Maar hoe sneller de klant terug kan naar de regulier markt, hoe beter. Daar betaalt de klant namelijk over het algemeen minder premie.
Verbeteren eigen gedrag
Bij een individuele reden, zoals fraude of veel schades, is terugkeer naar een reguliere verzekeraar afhankelijk van het verbeteren van dat eigen gedrag. Dit is volgens de Vereende dan ook een belangrijk gespreksonderwerp in gesprekken tussen de adviseur en de klant. Hiervoor is daarom een plan ontwikkeld. Het bestaat uit vier onderdelen die samen met de aspirant klant worden ingevuld:
- Waarom vraagt de klant bij de Vereende een verzekering aan?
- Wat is de reden dat de klant alleen bij de Vereende terecht kan?
- Wat doet de klant om te zorgen dat hij of zij niet meer in een zelfde situatie terecht komt?
- Welke (preventie)maatregelen neemt de klant om hiervoor te zorgen?
Onderdeel jaarlijkse check
"Door het invullen en ondertekenen van het VereendeVertrekplan geeft een klant aan dat hij of zij geleerd heeft van zijn of haar eerdere gedrag en zich aan de afspraken houdt. Omdat de verzekeringsadviseur bij klanten van de Vereende jaarlijks checkt of deze klant nog wel thuishoort bij de Vereende, helpt dit formulier én het verbeterde gedrag bij de terugkeer naar een reguliere verzekeraar", aldus de Vereende.
Het invullen van het VereendeVertrekplan is niet verplicht.