Achmea ziet in Roemenië een groeimarkt met veel potentieel. Vooral omdat er maar weinig digitale spelers actief zijn. Spanje biedt kansen dankzij de omvangrijke verzekeringsmarkt en de snelle digitalisering. Met 48 miljoen inwoners via Achmea Spanje een ideale markt voor hun digitale producten.
Internationale groeistrategie
De uitbreiding sluit naadloos aan bij de internationale groeistrategie van Achmea. Achmea heeft dochterbedrijven in Griekenland, Turkije, Slowakije, Australië en is met InShared actief op de Duitse markt. In totaal werken ongeveer 4.000 van de 18.000 Achmea-collega’s in het buitenland. De afgelopen jaren heeft Achmea sterke groei in premievolume laten zien in het segment Internationaal en de ambitie is om deze trend voort te zetten. “Onder andere door onze digitale schadeplatformen uit te rollen naar andere markten", aldus Robert Otto, lid van de Raad van Bestuur.
Achmea richt zich in Spanje en Roemenië in eerste instantie op het aanbieden van autoverzekeringen.