Ballast was hij eigenaar van twee bedrijven op het gebied van marketingtechnologie (Shop2Market en Adhouse7). Het lijkt erop dat hij deze ervaring zal gaan inzetten om te blijven investeren in de digitale performance van Hypotheek Visie. Volgens Singh is dit nodig vanwege marktontwikkelingen in de komende jaren.
Uitdagingen
Zo benoemt Ballast ontwikkelingen als DORA en FIDA, maar ook de huizenprijzen en het laten vervallen van het gebod op een ORV. "En dan is er ook nog het gedrocht van de fiscale eigenwoningregeling. Een regeling die volkomen buiten de menselijke maat is geraakt", merkt hij op.
Geen duurzaam model
Ook haalt hij aan dat de hypotheeksector sterk transactiegericht is. Iets wat snel moet veranderen volgens hem. "Vanuit mijn ervaring in de marketingtechnologie weet ik dat dit geen duurzaam model is. Zeker niet met de ontwikkelingen die wij nu op het gebied van AI zien. Ik denk dat wij als sector nog maar relatief kort de tijd hebben om de switch te maken om te komen van transactie naar relatie. Ook daarvoor hebben wij de dialoog met aanbieders en toezichthouders nodig."
Wereld te winnen
Als onderdeel van deze transitie heeft Hypotheek Visie recent het programma proactief klantbeheer gelanceerd. Ballast laat weten dat dit een van de bouwstenen is voor de route die ze samen met automatiseringspartner Blinqx zijn ingeslagen.
Doel hiervan is om zogezegd de continuïteit van de organisatie en aangesloten kantoren te borgen. Dit wil Hypotheek Visie doen door 'structureel en duurzaam de transities van een transactie georiënteerde branche naar een relatiegerichte branche goed te laten plaatsvinden'. "Daar is nog een wereld te winnen", aldus Ballast.