Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 tot en met 5 op deze criteria. De Hypotheker heeft volgens haar klanten de beste positionering (3,9). BLG Wonen (3,7) en Obvion (3,6) volgen op enige afstand. De Hypotheker scoort met name hoog op geloofwaardigheid (4,0) en relevantie (4,0).
Slogan Even Apeldoorn bellen het beste
De Hypotheker heeft van alle partijen in de hypotheeksector ook de hoogste score op de waardestrategieën beste proces (3,9), beste product (3,4) en beste service (3,9). BLG Wonen scoort het op een na hoogst op beste proces (3,7), beste product (3,3) en beste service (3,5). Van alle slogans in de hypotheeksector scoort de slogan van Centraal Beheer 'Even Apeldoorn Bellen’ (7,6) het best. ‘Jazeker. De Hypotheker’ (7,2) volgt op enige afstand op de tweede plaats. De slogans in de hypotheeksector worden gemiddeld het best beoordeeld (6,5) van alle slogans in de hele financiële sector.