De 500 door WUA! ondervraagde consumenten tussen de 20 en 65 jaar zijn sterk verdeeld over de keuze voor een zorgverzekeraar. Ze maken veel gebruik van zoekmachines en vergelijkingssites om tot hun keuze te komen. Na twee uur online oriënteren koos 8% van de respondenten voor een zorgverzekering van Zilveren Kruis Achmea.
CZ en VGZ komen van respectievelijk de zesde en achtste plaats in 2011, nu de top 3 binnen. Zij stoten daarmee FBTO en Agis van het podium. Die tonen dit jaar een significant verslechterde online vindbaarheid. "Ook premies spelen een doorslaggevende rol. Gunstige posities op vergelijkingssites hebben dan ook een positief effect op de oriënterende consument", aldus de onderzoekers. CZ en VGZ werden dit jaar goedkoper.
Het label CZdirect.nl (van 7 naar 16) en ZorgenZekerheid.nl (van 10 naar 20) verliezen de meeste posities. Ook aan deze dalingen ligt een verminderde vindbaarheid ten grondslag. Onder de grootste stijgers bevinden zich AnderZorg.nl (van 20 naar 11) en Ohra.nl (van 13 naar 5). Verzekeringssite.nl stijgt zelfs elf plaatsen, van de 25e naar de 14e positie.
Mercedes-Benz Insurance Services