Indra Frishert ziet veel kans in het distributienetwerk van Söderberg. Het bedrijf heeft inmiddels belangen in ruim zestig intermediairs in Nederland. “Daar kwamen we voorheen amper binnen”, zegt Frishert. “Omdat ze meer op schade zaten bijvoorbeeld. Nu kunnen we daar op maat gemaakte producten wegzetten waarmee een heel nieuwe doelgroep ontstaat.”
Kansen in productontwikkeling
Bakker noemt ook productontwikkeling als nieuwe kans voor Dazure. “Door de omvang van ons bedrijf werden we soms beperkt in onze keuzes. Met deze samenwerking krijgen we de ruimte nog meer te gaan ondernemen.” Frishert noemt specifiek het doel van Dazure om kwetsbare consumenten beter te bereiken. “Ook de mensen zonder hypotheek.”
Söderberg-ceo Roland Goldman is verheugd met de deelname in Dazure. Hij ziet met de uitbreiding van het netwerk de mogelijkheden weer groeien. “Het nabestaandenpensioen wordt een belangrijk aandachtspunt door de Wet toekomst pensioenen, daar kunnen we samen nieuwe producten voor ontwikkelen.”
Familie van bedrijven
Het familiaire aspect is wat Bakker en Frishert aanspreekt in Söderberg. “De groep is een familie. Ze kijken naar elkaar, hoe ze elkaar kunnen betrekken in hun expertises.” Frishert noemt als voorbeeld serviceprovider Risk dat afgelopen november onderdeel werd van Söderberg.
“Zij zijn heel goed met de voorkant: websites waar consumenten komen. Dat zou voor ons ook heel handig zijn om kennis mee uit te wisselen.” Volgens Frishert is dat belangrijk omdat er in de communicatie met consumenten nog veel te winnen valt. Hoewel Dazure in 2022 qua aantallen het beste jaar ooit draaide, liep de markt toch terug. “Dat moet anders. Het is echt niet zo dat het risico op overlijden ineens kleiner geworden is.”
Een jaar praten
Dazure en Söderberg zijn ongeveer een jaar in gesprek geweest over de deelname voordat afgelopen week de handtekeningen konden worden gezet. Andere gegadigden waren er volgens haar niet. “We waren ook niet echt op zoek. Ik kwam Roland toevallig tegen op een evenement van een verzekeraar. Daarna zijn we gaan kletsen, we zagen veel overeenkomsten.” Waarom het dan toch nog zo lang geduurd heeft? “Hard to get”, zegt een lachende Frishert.