VLC lanceert één label voor notaris, advocaat, architect en accountant

VLC lanceert één label voor notaris, advocaat, architect en accountant

VLC & Partners voegt de gespecialiseerde kennis van de merken Koekenberg Van Vuuren, Buro Merks en Mutsaerts samen in één label: VLC & Partners Business Professionals. Samen bedienen ze het notariaat, de advocatuur, architecten en accountants met verzekeringsadvies en consultancydiensten. Volgens VLC's marketingdirecteur Robert Dalhuisen gaat het om een organisatorische stroomlijning om de commerciële slagkracht te vergroten.

De labels die voorheen als zelfstandige onderdelen binnen VLC opereerden, worden samengevoegd tot één team van zo’n 25 man groot. Die werken verspreid over heel Nederland, maar volgens Dalhuisen is het de bedoeling dat de club minstens een keer per week samenkomt. Als thuisbasis is gekozen voor het Westenburg-kantoor in Breda, dat centraal ligt ten opzichte van de medewerkers in Den Haag, Tilburg en Den Bosch.

De leiding komt in handen van Erik Stoffels (Mutsaerts), geflankeerd door Nienke de Winter (Buro Merks) en Jan Middelburg (Koekenberg Van Vuuren).

Talent gezocht

Er hoeven volgens Dalhuisen geen mensen weg door de reorganisatie. “We groeien heel snel in deze groepen. Stroomlijnen betekent hier dat je slagkracht ontwikkelt. Eén productassortiment, één manier van werken. Dus we zoeken juist talent. Op alle fronten: claims, adviseurs, binnendienst, daar zijn goede mensen welkom.” De klanten van de labels zijn inmiddels geïnformeerd over de wijziging.

Specialisatie in niches

Volgens VLC-directievoorzitter Lando te Molder is de focus op niches een belangrijk onderdeel van de strategie van het bedrijf. "De expertise die we hebben ontwikkeld op de doelgroep Business Professionals is daar een uitstekend voorbeeld van. Door de bundeling van krachten ontstaat een unieke en sterke adviseur voor de doelgroep. Vooral de professionaliteit, grondige markt- en materiekennis en het dagelijkse streven om voor advocaten, notarissen, accountants en architecten de beste oplossingen te bieden, verbindt de merken en de mensen die er werken."

Meer doelgroepen mogelijk

VLC & Partners Business Professionals bedient nu vier grote doelgroepen. Op termijn zou dat volgens Dalhuisen goed uitgebreid kunnen worden met andere beroepen. Al benadrukt de marketingdirecteur dat daar op dit moment nog geen concrete plannen voor zijn.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.