Met dit online platform voor werkgevers kunnen zij hun medewerkers op een speelse manier laten ontdekken hoe zij financieel gezond kunnen leven. Met behulp van gamification en storytelling worden werknemers via een webapplicatie bewust gemaakt van de eigen keuzes en de invloed op hun inkomen nu én later.
Werkgever moet financiële zorg voorkomen
“In een tijd dat bijna alles duurder wordt en er economische en politieke onrust is, groeit de financiële stress bij veel mensen. Als goed werkgever wil je financiële zorgen bij je medewerkers voorkomen,” verklaart Jacqueline Rosbergen van Aon’s Wealth Solutions.
Invulling aan goed werkgeverschap
Met Happy Wealthy wil Aon bedrijven en organisaties helpen om hun rol als goed werkgever in te vullen door aan hun medewerkers een laagdrempelige manier van financiële educatie aan te bieden. “Wij maken onderwerpen als pensioen, verduurzaming, en geld en gedrag begrijpelijk en leuk met verhalen en spelelementen. Zo rekken we de aandachtspanne, wordt informatie beter opgeslagen en ontstaat een positieve emotionele connectie”, legt Rosbergen uit.
Nadenken over financiële onderwerpen
Ze geeft aan dat onder meer augmented en virtual reality mensen moeten inspireren om serieus na te denken over die onderwerpen en in actie te komen. “Op hun eigen tempo en op het moment dat het hen uitkomt, zodat ze bewust beslissingen kunnen nemen die van invloed zijn op hun financiële welzijn.”