Scildon en TAF torenen boven concurrentie uit in ORV-onderzoek DFO

Scildon en TAF torenen boven concurrentie uit in ORV-onderzoek DFO

Intermediairs die bemiddelen en adviseren in overlijdensrisicoverzekeringen willen vooral snelheid en gemak zien bij aanbieders. Consultancybureau DFO deed onderzoek naar de ORV-ervaringen van adviseurs en constateerde dat twee aanbieders er in de dienstverlening met kop en schouders bovenuit steken: Scildon en TAF.

Adviseurs die eenmaal een goede band hebben met een overlijdensrisicoverzekeraar, zullen daar ook snel veel omzet aanbrengen. DFO zag dat de meeste kantoren weliswaar bemiddelen voor meerdere verzekeraars, maar dat 89 procent van de nieuw afgesloten polissen bij de drie voor het kantoor belangrijkste partners terechtkomt.

Drie grote spelers

En wie zijn dan die belangrijke partners? “Op dit moment is te zien dat de meeste financieel advieskantoren samenwerken met tenminste een van de drie aanbieders van overlijdensrisicoverzekeringen, zijnde Scildon, TAF en Hera Life”, zegt DFO-directeur Jurjen Oosterbaan.

Waardering voor deskundigheid en snelheid

Scildon wordt over het algemeen het best beoordeeld. Op zeven van de vijftien onderdelen kreeg Scildon de hoogste beoordeling van de adviseurs. Volgens DFO vooral op zaken waar het de medewerkers van de verzekeraar betrof, zoals deskundigheid en bereikbaarheid. TAF behaalde op vier van de vijftien aspecten de hoogste score, waaronder innovatie en snelheid van processen.

De gemiddelde net promoter score (NPS) van alle ORV-aanbieders kwam uit op 35. Ook daar zijn het opnieuw Scildon en TAF die de toon zetten met respectievelijk een score van 62 en 55.

Risico op onderverzekering

Adviseurs hebben in het onderzoek ook hun bezorgdheid uitgesproken over het risico van onderverzekering voor consumenten. De dekking bij afsluiten is vaak niet meer adequaat voor het huidige risico. Intermediairs staan volgens DFO open voor meer samenwerking met aanbieders om klanten te wijzen op de risico’s.

“Een dergelijke samenwerking kan een optie zijn om versneld consumenten met een ORV te benaderen die zich mogelijk niet bewust zijn van het feit, dat zij momenteel daadwerkelijk onderverzekerd zijn”, aldus Oosterbaan.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.