Eerder vertelde Kernkamp in een exclusief interview tijdens de start van Zego in Nederland aan AM hoe deze insurtech het flexibel verzekeren van wagenparken vorm wil geven. “Om de juiste verzekering te hebben die past bij het bedrijf moeten verzekeringen flexibel zijn. Per kilometer, per uur, per maand, per jaar of een combinatie bieden wij aan”, zei hij destijds.
Ook ging hij in op het huidige probleem in verzekeringsland, namelijk dat in een steeds veranderende wereld traditionele verzekeraars bedrijven tegenhouden. “Er zijn veel aspecten. Allereerst is de mate van digitalisering bij veel verzekeraars vaak minder dan wat wij kunnen bieden. Daarnaast mist er ook vaak maatwerk. Als je maar een paar uur wilt rijden, heb je maar een paar uur verzekeringen nodig en veel verzekeraars vinden het nog lastig om verzekeringen aan te passen aan verschillende en ‘afwijkende’ bedrijfsvoeringen.”
Hoe gaat het nu met Zego? Loopt het flexibel verzekeren goed? En hoe staat het met de vier (toen nog onbekende) landen waar het bedrijf naartoe wil uitbreiden? Kernkamp praat je bij over de huidige stand van zaken tijdens AMInnosurance.