CMIS Group gaat verder als Ingage: 'Ons verhaal wordt sterker'

CMIS Group gaat verder als Ingage: 'Ons verhaal wordt sterker'

Het concern achter De Hypotheekshop krijgt een totale rebranding. Alle Amsterdamse activiteiten van CMIS Group gaan voortaan verder als Ingage. Een samenvoeging van Invest, Engage en Mortgage. Volgens managing director Mark de Rijke was het voor veel samenwerkingspartners, franchisenemers en klanten onduidelijk dat alle onderdelen van de groep met elkaar verbonden waren. Voor merken als De Hypotheekshop, Huis & Hypotheek, Impact en Merius verandert er niets. Vijf vragen aan Mark de Rijke.

Wat gaat er allemaal veranderen?
“Alle Amsterdamse activiteiten die we binnen CMIS Group tijdelijk Aetos hebben genoemd, dopen we om naar Ingage. Daarmee willen we ons heel duidelijk profileren als één bedrijf. CMIS Franchise wordt dus Ingage Franchise. Adaxio wordt Ingage Servicing en CMIS Investment Solutions wordt Ingage Investment Solutions.

We hebben de afgelopen jaren een behoorlijke groei doorgemaakt als bedrijf. We denken dat de tijd nu rijp is om ons als een geheel te tonen aan de buitenwereld. De insiders weten het wel, maar voor een heel groot deel van de markt is het niet duidelijk dat al deze bedrijfsonderdelen tot hetzelfde concern behoren. Op deze manier hopen we ook meer synergiën te behalen.”

Betekent meer synergie nog iets anders dan overal hetzelfde briefpapier?
“Synergie haal je ook uit het feit dat je als één partij wordt gezien. Vanuit die duidelijkheid kun je makkelijker tot zaken komen op alle gebieden waar we dat willen. We zijn ook best ESG-minded. Dat willen we overal doorvoeren. Dan helpt het ook als je één naam hebt.”

Naast Merius en Impact ontwikkelen we een derde label. Dat krijgt trouwens gewoon een eigen naam, het wordt in ieder geval niet Ingage Hypotheken”

CMIS Group was nooit een heel zichtbaar label voor consumenten of intermediairs. Die kennen vooral De Hypotheekshop. Waarom dan toch zo’n rebranding?
Op het niveau daarboven, waar je bijvoorbeeld nieuwe producten aan het maken bent, wordt je verhaal sterker. Op dat niveau willen we voordelen behalen. Er komt binnenkort ook een nieuw hypotheeklabel aan. CMIS Group heeft best een traditionele uitstraling, als je kijkt naar het logo en de website. Daarin hebben we verandering aangebracht. Een adviseur zal hier niet veel van merken en een consument zeker niet.”

Er komt weer een nieuw hypotheekmerk aan?
“Ja, naast Merius en Impact ontwikkelen we een derde label. Dat krijgt trouwens gewoon een eigen naam, het wordt in ieder geval niet Ingage Hypotheken. Maar verder kan ik daar nu nog niets over zeggen.”

Hebben funders nog wel trek in de Nederlandse hypotheekmarkt nu de rente stijgt?
“Je ziet dat het voor een aantal partijen juist weer interessant wordt, er gaan weer deuren open. De marges waren eerder dit jaar zo laag dat men uitkeek naar andere opties. Een gezondere marge trekt weer investeerders aan.”

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.