Ohra komt met nieuwe reclamestrategie en neemt afscheid van pechvogel-duo Rob en Els

Ohra komt met nieuwe reclamestrategie en neemt afscheid van pechvogel-duo Rob en Els
Els en Rob uit de Ohra-campagne hadden naast veel pech, ook veel lol

Rob en Els waren tien jaar lang de hoofdrolspelers in de reclamecampagnes van Ohra, waarbij met name Rob altijd pech had en de verzekeraar de oplossingen bood. Nu neemt Ohra afscheid van het onhandige stel om binnenkort een nieuw campagneconcept te introduceren.

De zorg- en autoverzekering was in 2012 de start van de carrière van het bekende reclameduo met een gebroken nek voor Rob door een auto-ongeluk op weg naar de wintersport in Oostenrijk. In december 2021 eindigde deze loopbaan letterlijk met het ontslag van Rob in de commercial over de Fysio Meeneemservice.

Gouden Loeki-nominaties

De campagnes van Ohra met het onhandige stel Rob en Els waren succesvol, want de verzekeraar haalde met de reclame zeven keer een finaleplaats voor de Gouden Loeki, de prijs voor de beste televisiereclame. Ook afgelopen vrijdag stond Ohra in de finale, dit keer voor de commercial in de corona-teststraat rondom hun autoverzekering. Brenda Gerritsen-Brouns, manager merk & communicatie bij Ohra, geeft aan trots te zijn op de campagne en vertelt dat de verzekeraar binnenkort in samenwerking met het Amsterdamse reclamebureau Joe Public komt met een nieuw campagneconcept.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.