WeGroup begon vier jaar geleden in België en werkt daar inmiddels voor ruim 600 intermediairs. Daarnaast is het bedrijf actief in Frankrijk, het VK, Polen en Cyprus. Per vandaag opent WeGroup ook een kantoor in Den Bosch. De oplossing die in abonnementsvorm wordt aangeboden (SaaS) belooft niet alleen efficiëntie en het vervullen van de vraag naar digitale dienstverlening, maar ook ondersteuning bij het voldoen aan de zorgplicht.
“Je kunt bestaande klanten vragen om hun situatie te updaten via de online webapplicatie. Dan vernieuw je de risicoanalyse uit het verleden en kun je als adviseur blijven zorgen voor passende producten. Dat sluit aan bij de zorgplicht, maar geeft je ook kansen voor cross-selling en upselling.”
Grote ambities
Bosch hoopt tegen het einde van het jaar al zo’n honderd Nederlandse advieskantoren te bedienen. Voor kleinere adviseurs is er het abonnement. Voor ketens geldt maatwerk. Voorlopig biedt WeGroup de tools alleen nog aan voor de particuliere markt.
“Op de rol staan verder uitbreiding naar de zakelijke verzekeringsmarkt, het verder ontwikkelen van adviestriggers waarmee adviseurs proactieve opvolging kunnen toepassen, het koppelen van rekenboxen van maatschappijen en volmachten en het uitbreiden van de integraties met bestaande polisadministratie- en assurantiepakketten”, aldus Bosch.