De ambitie van de verzekeraar is om te groeien van 35 naar 110 man personeel. Die zullen overigens vooral in Groot-Brittannië gaan werken, vertelt Marzak. “Het Nederlandse team is bescheiden, wij gaan naar 10 man.” Laka tekende het afgelopen jaar een aantal grote klanten. “Die moeten we van een hoog serviceniveau blijven voorzien. En we gaan verder op zoek naar nieuwe samenwerkingen. Daar zijn mensen voor nodig.”
Partnership Decathlon
Een van de nieuwe grote klanten is Decathlon. De elektrische fietsen van ’s wereld grootste sportretailer worden verkocht met een gps-tracker. Klanten kunnen daar een Laka-fietsverzekering bij afsluiten. Het recoverybedrijf kan de fietsen in heel Europa opsporen. Mislukt dat, dan wordt de diefstalschade door Laka verzekerd.
Alles elektrisch
Laka begon vooral als verzekeringsinitiatief voor particulieren, maar wordt steeds actiever op de zakelijke markt. “Consumentenfietsen raakten uitverkocht in coronatijd. Toen hebben we een omslag gemaakt naar commerciële klanten.” Laka verzekert onder meer de elektrische fietsen en lichte elektrische voertuigen van bezorgbedrijven. “In principe alle vormen van elektrische mobiltieit, op auto’s na”, zegt Marzak.
Meer samenwerkingen in de pijplijn
Het Britse bedrijf werkt voor de Europese markt op een Nederlandse AFM-vergunning. Daarmee kan Laka nu ook aan de slag in België, Frankrijk en Duitsland. Marzak verwacht in de komende maanden nog meer grote samenwerkingen te kunnen presenteren.