Univé leidt klanten door Eigen Huis-funnel voor hypotheekadviesgesprek

Univé leidt klanten door Eigen Huis-funnel voor hypotheekadviesgesprek

Klanten van Univé met een hypotheek kunnen voortaan online gebruik gaan maken van de Hypotheekwacht van Vereniging Eigen Huis. Daarmee kan de klant checken of zijn hypotheek nog past bij zijn situatie. Aan de hand van die output kan de klant gelijk een afspraak maken met een hypotheekadviseur van Univé. Voorlopig is de dienst alleen nog beschikbaar voor klanten van Univé Groene Hart en Univé Dichtbij.

Als een Univé-lid een adviesgesprek maakt met een hypotheekadviseur van de coöperatie, krijgt hij andersom automatisch een jaar lang lidmaatschap op Vereniging Eigen Huis (VEH) voor terug. De abonnementskosten worden het eerste jaar door Univé betaald.

Wat doe je met een dubbele klant?

VEH is zelf ook actief in hypotheekadvies via aangesloten onafhankelijke adviseurs die Eigen Huis betalen voor leads. Het zou dus kunnen dat Eigen Huis een hypotheekklant van een aangesloten adviseur nu doorstuurt naar Univé, als die klant toevallig ooit een Univé-verzekering sloot. Volgens een woordvoerder van Univé is dat echter niet hoe je daar naar moet kijken.

“We maken gebruik van de IT-tooling van Vereniging Eigen Huis. Die is Univé-proof gemaakt. Mensen komen op die pagina binnen en kunnen zo een afspraak maken bij Univé-adviseur. Er zit geen adviseur van VEH tussen.”

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.