Taxiverzekeraar Inshur op AM Innosurance: wat gebruikersreviews vertellen over een risicoprofiel

Taxiverzekeraar Inshur op AM Innosurance: wat gebruikersreviews vertellen over een risicoprofiel

Een taxichauffeur op zoek naar een autoverzekering is snel klaar met zoeken. Twee smaken waren er tot voor kort. De Amerikaans-Britse insurtech Inshur zag de braak liggende grond en vestigde zich in Amsterdam. Als verzekeringspartner van Uber kunnen ze gebruikmaken van de data van de taxigigant. Op AM Innosurance vertelt de Nederlandse eindverantwoordelijke Anna-Maria van Leeuwen over hun propositie.

Wat maakt Inshur innovatief? Het bedrijf gebruikt de data van Uber. Daar zit geen informatie in over het rijgedrag van de chauffeur. Belangrijker is de gemiddelde rating die een klant aan de taxichauffeur geeft. Wie wel eens de Uber-app gebruikt heeft, weet dat eigenlijk alle chauffers tenminste 4 van de 5 sterren haalt. Maar de verschillen daarbinnen maken wel degelijk uit.

Premiekorting in het loyaltyprogramma

Inshur weet uit hun ervaring in de staat New York en vanuit hun Britse activiteiten dat de best gewaardeerde chauffeurs ook de kleinste kans op schade hebben. Een chauffeur die consistent een rating haalt van 4,85 of hoger, wordt door Uber beloond met een speciaal loyalty-programma. Onderdeel daarvan is ook een premiekorting bij de verzekeringspartners.

Nieuwe producten

Inshur is snel, online en innovatief. De nieuwe Amsterdamse thuisbasis moet het bruggenhoofd worden voor de rest van Europa. Van Leeuwen en haar team zijn inmiddels bezig met uitbreiding van het productaanbod. Meer weten? Meld je aan voor AM Innosurance!

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.