DatHuis wil makelaarsbranche bewapenen tegen disruptie door techbedrijven

DatHuis wil makelaarsbranche bewapenen tegen disruptie door techbedrijven

De toekomst van de makelaardij staat onder druk door techbedrijven als OpenDoor en Zillow. Dat stelt DatHuis, marketing automation platform voor makelaars. Volgens ceo en oprichter Joel Konijn moeten makelaars daarom een nieuwe rol gaan aannemen.

Van makelaar naar 'woonregisseur'

Zo zouden makelaars hun relaties met huizenbezitters nog beter moeten benutten. Slimme makelaars ontpoppen zich volgens Joel Konijn tot ‘woonregisseurs’, die gedurende de gehele ‘wooncarrière’ begeleiding bieden. De individuele makelaar is echter nog niet toegerust op deze rol, zegt de ceo en oprichter. Het door DatHuis ontwikkelde platform moet daarbij helpen.

Meer tijd voor persoonlijk advies

Met het platform kan klantcontact zogezegd op een persoonlijke manier geautomatiseerd worden en zijn geïnteresseerden te identificeren en kwalificeren. Makelaars zouden hierdoor beter op de hoogte zijn van de wensen van hun klanten en meer tijd overhouden voor persoonlijk advies. En dat persoonlijk advies is precies hoe ze zich kunnen onderscheiden ten opzichte van een platform, zegt Konijn.

'Klanten beter servicen'

Alex Zörner, algemeen directeur van de Vlieg Advies Groep, juicht platformen als DatHuis toe: “De woorden makelaar en innovatie lijken wellicht geen logische combinatie, maar niets is minder waar. Wij zoeken continu naar manieren hoe we onze klanten nog beter kunnen servicen. DatHuis is een voorbeeld van een platform dat ons in staat stelt om klanten nog beter, makkelijker en efficiënter te helpen. Dat is waar we op inzetten.”

Alexandra Meijer

Alexandra Meijer

Redacteur AM

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.