Aon introduceert 24/7 hulp bij cyberaanvallen

De Cyber Incident Response van Aon moet klanten behoeden voor de negatieve gevolgen van een cyberaanval. Met deze dienstverlening speelt het bedrijf in op het stijgende aantal cyberaanvallen en de vraag naar diensten die de bijbehorende schade beperken.

Snel ingrijpen bij een cyberaanval is volgens Aon van groot belang. Daarom heeft het voor zijn zakelijke relaties een 24/7 telefoonnummer beschikbaar gesteld. Hier kunnen klanten direct terecht voor hulp bij cyberincidenten, ongeacht of ze een cyberverzekering hebben afgesloten.

'Urgentie goed vangnet neemt toe'

De Cyber Incident Response is bij uitstek geschikt voor het mkb. Maarten de Jonge, managing consultant bij Aon’s Cyber Solutions: “Voor het mkb is het ondoenlijk om alle expertise in huis te hebben. Terwijl de urgentie van een goed vangnet alleen maar toeneemt. Niet alleen lezen of horen we bijna dagelijks over cyberaanvallen in de media, ook op de verzekeringsmarkt is dit een belangrijk thema.”

Hoge eisen cyberweerbaarheid

Volgens Aon stellen verzekeraars de laatste tijd steeds hogere eisen aan de cyberweerbaarheid van een organisatie voordat zij dekking willen geven. Enkele verzekeraars zouden zich vanwege de hoge schadelast al hebben teruggetrokken uit deze markt. Des te belangrijker vindt de intermediair het dat bedrijven het belang inzien van direct actie ondernemen bij een incident.

Aan het begin van dit jaar lanceerde Aon al een 'betaalbare en onderscheidende cyberoplossing' specifiek voor het mkb.

Alexandra Meijer

Alexandra Meijer

Redacteur AM

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.