Winnaar Adfiz Prestatie Onderzoek Allianz: ‘Onze missie is om de meest betrouwbare financiële dienstverlener te zijn’

Het Adfiz Prestatie Onderzoek wil inzicht geven in de operationele performance van verzekeraars. In de week van 11 januari werden de prijzen binnen de verschillende categorieën uitgereikt. In deze reeks stellen wij een aantal vragen aan de zes winnaars. Vandaag Allianz dat won in drie categoriën: particulier vermogen (de eerste plek moest daar gedeeld worden met Scildon), zakelijk pensioen en particulier hypotheken. Mart Vreven Head of Sales Employee Benefits van Allianz legt uit hoe dat gebeurd is.

Gefeliciteerd met drie prijzen, waarom denk je dat jullie gewonnen hebben?
Vreven: Dat wij in maar liefst vijf categorieën genomineerd zijn en drie prijzen (Zakelijk Pensioen, Particulier Vermogen en Particulier Hypotheken) winnen is buitengewoon. En dan ook nog een tweede plaats voor Zakelijk Inkomen en de derde plaats voor Particulier ORV is een prestatie waar de medewerkers van Allianz trots op zijn.”

“Goede service is een keuze, die je met elkaar en met alle afdelingen maakt. Juist in een voor klanten, en adviseurs moeilijk en onvoorspelbaar jaar hebben we nog meer aandacht gevestigd op de essentiële aspecten van onze dienstverlening: Bereikbaarheid terwijl iedereen thuis werkt, begrip voor de moeilijke economische omstandigheden, en de wil om problemen met verstand van zaken op te lossen”.

“De categorieën waarin we wonnen zijn belangrijke segmenten voor Allianz. En wij bouwen onze marktpositie en kwaliteit van dienstverlening gestaag verder uit door te investeren in ons team, in IT en in processen. Naast relevante producten en een goede pricing, faciliteren we medewerkers om in alles wat we doen de behoefte van de klant en adviseur als uitgangspunt te nemen. Deze prijzen maken duidelijk dat we daarmee op de juiste koers zitten en vormen een stimulans om te blijven verbeteren.”

Wat wil je in 2021 nog beter doen?
Wij streven dagelijks naar verbetering van onze dienstverlening aan klanten en adviseurs. Dat zal in 2021 niet anders zijn. Onze missie is om de meest betrouwbare financiële dienstverlener te zijn. We maken onze betrouwbaarheid waar door onze kennis en vaardigheden te delen met onze klanten, zodat zij hun leven kunnen inrichten zoals zij dat willen. En door een plezierige sparringpartner voor adviseurs te zijn. Dit past ook bij onze wereldwijde belofte aan onze klanten: ‘Allianz, behind you for what’s ahead‘.

Mart Vreven van Allianz

Wat verwacht je van adviseurs om een nog betere prestatie te kunnen leveren?
“Onze businesspartners zijn van onschatbare waarde. Wij zien in de dagelijkse terugkoppeling van adviseurs en klanten dat onze inspanningen gezien en gewaardeerd worden. De feedback van adviseurs en klanten blijft een welkome bron van inspiratie om onze dienstverlening te verbeteren. Het geeft ons de kans om een fout die nu en dan gemaakt wordt, goed te herstellen en daarvan te leren.

Welke tip heb je voor je collega-verzekeraars?
“Organiseer open en eerlijke feedback en maak klant- en adviseurstevredenheid tot een belangrijke KPI, maar neem er ook de tijd voor zodat het beklijft.”

Adfiz rijkt dit jaar speciale themaprijzen uit voor verzekerbaarheid, efficiency en maatwerk. Voor welke prestatie zou een aparte prijs moeten komen?
“Vanuit onze strategie vinden wij klanttevredenheid een heel belangrijk thema. Bij alles wat we doen, staat de klant en adviseur centraal. Klanttevredenheid zit min of meer al in de huidige prijzen. Een aparte prijs voor beste ondersteuning in preventie, claims en nazorg zou er wat ons betreft mogen komen. Daarnaast zien we dat continuïteit en financiële soliditeit niet altijd voldoende zichtbaar worden gemaakt. Terwijl klanten ook op de lange termijn op een verzekeraar moet kunnen rekenen. Goed dus als daar ook feedback over wordt gevraagd en een aparte prijs voor zou komen.”

Interviews met de andere winnaars:

Scildon.

Taf.

Nh1816.

De Zeeuwse.