Wordt het dit jaar staycation of een vlucht over de (provincie)grens en met wie?
“Ik ben in het tweede kwartaal van 2020 gestart bij ABN Amro Verzekeringen en had daarom gepland om in het najaar op vakantie te gaan. Ik hou erg van reizen; nieuwe landen en culturen ontdekken, maar of dat dit jaar gaat lukken… Ik hoop begin september nog een paar dagen met vriendinnen naar Ibiza te gaan. Altijd heel gezellig, mooi weer, lekker eten, leuk gezelschap en heerlijk ontspannen, wat wil je nog meer?!”
De zomer is een rustiger periode waarin ik kan terugblikken op mijn eerste honderd dagen bij ABN Amro Verzekeringen”
Is er een werkissue dat je tijdens de vakantie niet los kunt laten?
“Over het algemeen ben ik vrij goed in het loslaten van mijn werk tijdens vakantie. Ik ben bereikbaar voor noodgevallen, maar verder vind ik het heel fijn om een paar weken per jaar echt los te zijn van werk. Dit zorgt bij mij voor nieuwe inzichten, relativering en ook persoonlijke groei los van professionele ontwikkeling. Gelukkig werk ik deze zomer door. Want het is een rustiger periode, waarin veel collega’s op vakantie zijn en ik kan terugblikken op mijn eerste honderd dagen bij ABN Amro Verzekeringen.”
Wat is de belangrijkste les die ABN Amro Verzekeringen heeft geleerd van de corona-uitbraak?
“We waren al gewend om deels thuis te werken, maar vooral op dagen waarin we gefocust wilden werken. Voor afspraken kwamen we nog veel naar kantoor. De afgelopen periode hebben we het online samenwerken echt omarmd en ondervonden dat dit op afstand ook tot heel mooie resultaten kan leiden. Zo hebben we diverse klantinitiatieven ontwikkeld om onder anderen ondernemers te helpen tijdens de coronacrisis, bijvoorbeeld de gratis dekking voor horecabedrijven, detailhandel en beautyzaken om tijdens de coronacrisis producten thuis te bezorgen bij klanten.”
Waar ga jij eind 2020 op proosten tijdens de al dan niet digitale kerstborrel van ABN Amro Verzekeringen?
“Op een mooie start bij een geweldig bedrijf, met veel kansen en fijne collega’s die zich iedere dag inzetten om klanten écht te helpen. En dat geven onze klanten ook terug en gaan we zien in een stijging van de NPS, waar we dan een tweede borrel op nemen. En tijdens de borrelpraat zal het gaan over het bewogen jaar 2020, waarin we, grotendeels op fysieke afstand van elkaar, meer flexibel, verbonden en resultaatgericht zijn dan ooit. Een moment van trots.”
Wanneer heb je voor het laatst iets geclaimd op je reis- en/of annuleringsverzekering en waar ging dat om?
“Dat is heel lang geleden. Een annuleringsverzekering sluit ik bijna nooit af en mijn reisverzekering is voor de grote onverwachte uitgaven. Dat was helaas een aantal jaren geleden nodig, toen ik tijdens vakantie in het ziekenhuis belandde. Wat mij bij is gebleven, is de enorme empathische, proactieve houding van degene die mij, al tijdens mijn vakantie, hielp. Het was geen prettige ervaring, maar door haar kreeg ik het gevoel dat het goed zou komen. Heel waardevol.”
Komt na de vakantie iedereen weer terug op kantoor of blijft ABN Amro Verzekeringen thuiswerken?
“We gaan na de vakantie werken volgens het nieuwe normaal, waarbij we op een andere manier kijken naar werken op kantoor. We zullen de voordelen van thuiswerken behouden en het ontmoeten, waar nodig, zal op kantoor plaatsvinden. Ik ben blij met hoe we het nieuwe werken omarmd hebben, dat zullen we ook niet loslaten. Én ik kijk ook uit naar het ontmoeten van alle collega’s!”