Rechtsbijstand? Vraag het Google...

Stichting Achmea Rechtsbijstand heeft op de Google Assistant, de 'slimme' spraakhulp van Google, een module gelanceerd die vragen kan beantwoorden.

“Heb je een vraag over een aankoop? Bijvoorbeeld omdat je bestelling niet wordt geleverd? Of omdat het product dat je kocht hebt kapot is? Vraag Sara om raad via je smartphone of slimme speaker. Sara is de virtuele assistent van Stichting Achmea Rechtsbijstand”, meldt  het bedrijf.

Hulp bij juridische vragen

Sara moet helpen bij juridische vragen over (online) aankopen. “Je hebt hiervoor Google Assistant nodig, de slimme spraakhulp van Google.” Wie het wil proberen, kan tegen zijn apparaat roepen: “Hee Google, praat met Achmea Rechtsbijstand.” Google Assistant is als app te vinden in de appstore of zit op een slimme speaker zoals de Google Home of Mini.

Netjes omgaan met gegevens

Achmea Rechtsbijstand zegt netjes om te gaan met de verstrekte gegevens via de Google Assistant. “Wij sturen onze antwoorden op uw vragen terug naar Google Assistent. Bij het starten van een interactie met de voice assistent van Stichting Achmea Rechtsbijstand verstrekt Google aan ons een SessieID. Van Google ontvangen wij: De tekst van uw interactie (bijvoorbeeld de vragen die u stelde), de datum en het tijdstip van de interactie, het land en de taalkeuze. Deze gegevens zij niet te herleiden naar u als persoon.”

Ronald Bruins

Ronald Bruins

is redacteur AM

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.