Klanten van Corona Direct, een dochterbedrijf van het Belfius-concern en in een verder verleden van Reaal, betalen maandelijks een premievoorschot. Als bij de eindafrekening blijkt dat er minder kilometers zijn gereden, dan wordt de teveel betaalde premie teruggestort. In het Vlaamse blad De Tijd zegt directeur Els Blaton te verwachten ongeveer 4 miljoen euro terug te betalen.
De verzekeraar heeft zo’n 140.000 auto’s in de portefeuille, waarvan driekwart een kilometerverzekering heeft. De restitutie per klant zal tussen de 40 en 150 euro uitvallen.
Meer bezoekers op de website
De merknaam leverde de verzekeraar aanvankelijk vooral extra traffic op naar de websites, vertelt Blaton. “Bij het begin van de crisis merkten we dat heel veel mensen naar onze site surften. Dat bleken vooral mensen te zijn die op zoek waren naar informatie over het virus. Om hen van dienst te zijn hebben we een link naar de infopagina’s van de overheid op onze site geplaatst.”
126 Belgen die Corona heten
Of de uitbraak aanleiding is om de merknaam te heroverwegen, wil de directeur niet zeggen. “Er blijken ook 126 mensen in België rond te lopen die de naam Corona dragen. En je hebt een bier met dezelfde merknaam. Dit is niet het moment om te beginnen nadenken over onze bedrijfsnaam.”