Rhion gaat samenwerking aan met CED voor digitale schadebehandeling

Rhion gaat samenwerking aan met CED voor digitale schadebehandeling

Rhion is voor de complexere schades en letselschades een samenwerking aangegaan met CED. Rhion koos voor onder meer voor CED, omdat het digitale schadebehandelingsplatform CED Connect aansluit op de werkwijze van de verzekeraar, die nog niet zo lang actief is op de Nederlandse volmachtmarkt.

Rhion Versichering AG is onderdeel van het Duitse Rheinland Versicherunggruppe wil met sterk geautomatiseerde processen en innovatieve producten bijdragen aan het succes van zowel particuliere als zakelijke klanten. Bij zijn intrede op de Nederlandse markt wilde Rhion zo ‘lean and mean’ mogelijk te werk gaan. Voor de afhandeling van schades werd daarom gezocht naar een partner die eenzelfde digitale strategie aanhangt. Het Duitse moederbedrijf van Rhion had al ervaring met CED.

Digitaal vertrekpunt in Nederland

“Het mooie aan Rhion is, dat zij vanuit een digitaal vertrekpunt kunnen starten in Nederland. Het is een groot voordeel om niet vanuit legacy te digitaliseren”, zegt commercieel directeur Nico Dekker van CED. “Rhion herkent zich in onze aanpak, die gebaseerd is op de combinatie van geavanceerde technologie en menselijke expertise.”

Lees ook het interview met de Nederlandse Rhion-directeur Berend Jan Tempelman: Rhion Digital blijft voorzichtig: 'Niet uit 177 NVGA-leden 177 aanstelling creëren'

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.