Met de nieuwe werkwijze wil Florius de hypotheekaanvraag zowel voor de adviseur als de klant vereenvoudigen. Florius verkrijgt na toestemming van de klant via Ockto de klantgegevens die nodig zijn om de hypotheek te kunnen verhogen.
Identiteitsbewijs
Hierdoor wordt volgens Florius de aanlevering van stukken, zoals een identiteitsbewijs of werkgeversverklaring, veelal overbodig. Voor de klant betekent dit dat hij niet meer alle benodigde documenten zelf hoeft te verzamelen. Voor de adviseur moet de vernieuwde werkwijze zorgen voor minder administratieve rompslomp.
Administratieve rompslomp
Directeur Karin Polman van Florius stelt dat de nieuwe werkwijze “een belangrijke stap is in het digitaliseren van het aanvraagproces voor hypotheken. Door het vervangen van documenten door brondata kunnen we huizenbezitters veel beter faciliteren. We vragen niet om allerlei stukken terwijl niet altijd duidelijk is voor de klant waarvoor het nodig is. Ook kunnen we adviseurs beter ondersteunen door het verminderen van administratieve rompslomp.”