De Haagse hypotheekverstrekker speelt met het nieuwe platform in op de behoefte van consumenten aan toegankelijke en begrijpelijke hypotheekinformatie, terwijl de markt voornamelijk commerciële informatie verstrekt.. Britt Dekker, die eerder al van stal werd gehaald voor een online campagne van de geldverstrekker, is als ‘sympathieke leek’ het boegbeeld van dit nieuwe initiatief.
Hypotheken zo eenvoudig mogelijk
Munt Hypotheken probeert al sinds de introductie op de Nederlandse markt hypotheken zo eenvoudig mogelijk te houden. “Dat willen we met Hypotheekleek ook weer doen: in eenvoudige taal moeilijke termen uitleggen en de consument begeleiden door het hele proces”, verklaart Ellen Hensbergen, directeur van MUNT Hypotheken.
“De basis voor ons succes is altijd geweest dat we goed luisteren naar de behoefte van zowel de consument als de adviseur. Door openbare informatie op onder andere social media te monitoren en te analyseren weten we dat er een grote mismatch is tussen de informatiebehoefte van de consument en de informatie die wordt verstrekt door de geldverstrekkers. Met Hypotheekleek willen we dit patroon definitief doorbreken.”