ASR en Becam genomineerd voor Loden Leeuw

ASR en Becam genomineerd voor Loden Leeuw

ASR en Becam staan samen met KPN op de shortlist voor de verkiezing van meest irritante tv-commercial. Kijkers van consumentenprogramma Radar mogen stemmen op de reclame die het meest op hun zenuwen werkt. ASR zou de Loden Leeuw kunnen pakken voor het spotje waarin rapper Sticks met een meisje rapt over omgaan met financiën. Becam verdient de nominatie voor de reclame waarin twee bouwvakkers onderaan een steiger heel naturel het oversluiten hun lening bespreken.

De merknaam Becam werd door kredietbemiddelaar NR7Finance uit de failliete boedel van DSB overgenomen. Het bedrijf zet met eindeloos herhaalde tv-reclames een aloude DSB-traditie voort. ASR kan met de ‘winst’ in de voetsporen treden van Albert Heijn dat vorig jaar de twijfelachtige eer had om de Loden Leeuw in ontvangst te nemen voor de Buik, billen bonus-reclame.

Zanger

De meest irritante BN’er in een televisiereclame wordt dit jaar hoe dan ook een zanger. Radar heeft André Hazes (Essent), Gerard Joling (Lidl) en René Froger (Eyelove) genomineerd om rapper Ali B op te volgen. De uitreiking van de Loden Leeuw wordt uitgezonden op 17 december.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.