In de visie van Colibri zijn de huidige consumenten niet altijd meer bereid om te betalen voor de invoer van gegevens en zien ze bovendien steeds minder de toegevoegde waarde van bemiddeling als ze dat ook zelf kunnen doen. De nieuwe hypotheekverstrekker wil zich vooral onderscheiden door de keuzevrijheid van het distributiekanaal. “Of je regelt het zelf of via een adviseur, of een combinatie hiervan. Dat kan allemaal vanuit één platform.”, zegt Eva Noordhoek, business developer bij Colibri.
Online aanvraagcoach
Een klant die het hypotheekproces bij Colibri online begonnen is, kan ook alsnog uitkomen bij een adviseur.“Op elk moment in de klantreis kan de behoefte aan goed advies ontstaan. Dat betekent dat onze online aanvraagcoach ook kan vragen: ‘is in jouw situatie advies niet handiger?’, dan begeleiden we je naar een adviseur.”
De initiële funding achter Colibri komt van Aegon. De meest concurrerende tarieven komen daarom op de langere rentevaste perioden. “We zijn met name sterk op de lange tarieven, 20 tot 30 jaar rentevast. Maar we zijn bezig met nieuwe fundingsmandaten zodat we op termijn ook voor andere groepen interessanter worden”, zegt Noordhoek.
Opschalen
“Zeker in deze eerste periode moeten we kijken of het aanslaat. We hebben de keten nu zo ingericht dat we heel snel kunnen schakelen. Dicht op de funder en dicht op het intermediair. Of er meer adviseurs kunnen deelnemen, hangt af van deze eerste uitrol. Als we geen gekke dingen tegenkomen, dan kunnen we op korte termijn opschalen.”