Voor € 400 (2 uur), € 500 (3 uur) of € 600 (4 uur) komt De Jong langs op kantoor om te sparren over de strategische keuzes waar ondernemers in de financiële dienstverlening voor staan. “Dit doe ik niet voor het eerst”, vertelt De Jong. “Al zolang ik zelfstandig ben, word ik gevraagd door advieskantoren om mijn visie te geven. Gelet op de vraag vanuit de markt besloot ik daar een concept voor te bedenken."
Eigen vraagstukken
Tijdens de ProfVisie sparringsessie ontwikkelt de tussenpersoon een eigen visie op een voor hem duurzaam en rendabel businessmodel. Van te voren ontvangt de adviseur van De Jong een aantal vragen die hij of zij ter voorbereiding op die sessie moet invullen. Daarnaast kan de adviseur ook zijn eigen vraagstukken inbrengen.
Transparantie en verdienmodel
Volgens De Jong zijn adviseurs na de sessie in staat om hun eigen toegevoegde waarde concreet te maken en zijn geprikkeld om na te denken over de duurzaamheid van het huidige business model en de strategische keuzes die nodig zijn voor de toekomst. Hieronder schaart hij onder meer de thema's verdien- en business model, transparantie, onafhankelijkheid, digitaal advies, communicatie en marketing en waarde van advies.
Een echt traject
Volgens de zelfstandig onderzoeker gaat het verder dan een verblijvend praatje. “We gaan echt een traject met een duidelijk doel met elkaar aan.”