Michel van Dam, commercieel directeur van Scildon, wijst de grotere eigen verantwoordelijkheid van consumenten om hun financiële zekerheid voor de toekomst te regelen "in een complexer wordende samenleving." Van Dam: "Daarbij zien wij dat de maatschappelijke waardering voor onafhankelijk advies groeit. Ook vanuit Europese wet- en regelgeving."
Complex evenwicht
Tijdens het congres gaat Scildon onder meer in op technologische ontwikkelingen in de financiële wereld. "Voor onafhankelijk financieel adviseurs wordt het de uitdaging om hun dienstverleningsmodel tijdig op veranderende wensen van consumenten aan te passen. Dat kan door slim gebruik te maken van nieuwe technologische mogelijkheden. Tegelijkertijd is het van belang de persoonlijke aanpak in contacten met klanten te handhaven. Dat is een complex evenwicht”, aldus Van van Dam.
Tijdens het congres zijn er onder meer inleidingen van Dirk Brounen, hoogleraar vastgoedeconomie aan de Universiteit van Tilburg, Hugo Reijkens: Innovatiemanager Mastercard, schrijver Joseph Oubelkas en Theo Krins, manager vermogensadvies bij Scildon.