Wanneer de adviseur tijdens of na het adviesgesprek de woningzoekende laat weten welke documenten hij nodig heeft om bij Florius aan te leveren, dan kan er na ontvangst van de stukken binnen een dag duidelijkheid worden geven. Zo heeft de consument volgens de intermediaire hypotheekdochter van ABN Amro snel financieringszekerheid -met twee weken bedenktijd- voor de woning(en) die hij zaterdag heeft bezocht.
Zonder rompslomp
De hypotheekaanvraag wordt bij de adviseur gedaan, maar het uploaden van documenten en het volgen van de aanvraag kan de consument ook online doen via de Florius website (mijnFlorius voor hypotheekaanvragen) en via de mijnFlorius app. Karin Polman, directeur Florius: "We zijn er trots op dat we consument en adviseur snel en efficiënt kunnen faciliteren. Wanneer de juiste stukken compleet ingevuld worden geüpload, dan kunnen wij binnen één dag na het renteaanbod de hypotheekaanvraag beoordelen. Hierdoor kan de adviseur, zonder veel administratieve rompslomp, zijn klant snel duidelijkheid geven. "
De 24-uurs service van Florius is niet nieuw. De introductie eind vorig jaar deed het nodige stof opwaaien op amweb.