Phishingaanvallen vormen een belangrijk onderdeel van de moderne cybercriminaliteit. Met behulp van AI kunnen criminelen hun aanvalstechnieken perfectioneren en personaliseren. Dit maakt het voor potentiële slachtoffers moeilijker om verdachte e-mails, telefoontjes en berichten te identificeren. De complexiteit en overtuigingskracht van phishingmails zijn aanzienlijk toegenomen, waardoor zelfs de meest waakzame gebruikers in de val kunnen lopen. Hoe jij niet in de val gaat lopen? Dat vertelt Gina Doekhie op AMdag 2024.
Over Gina Doekhie: Gina studeerde af met een dubbele master aan de Universiteit van Amsterdam: Artificial Intelligence & Forensic Science. Bij Fox-IT werkte ze als digitaal forensisch onderzoeker, developer en trainer. Na 7 jaar heeft ze de overstap gemaakt naar de Nederlandse Politie en werkt ze sinds september 2019 voor het Cybercrime Team van de eenheid Den Haag als Cybercrime Specialist. Daarnaast is ze ook Gerechtelijk Deskundige in zowel strafrecht en civiel recht.
Er wordt enorm veel gesproken en geschreven over kunstmatige intelligentie. De verwachtingen zijn hooggespannen en tegelijkertijd zijn mensen kritisch. Maar wat kun je nu met kunstmatige intelligentie (AI) in je dagelijkse werk? Hoe zet je dit soort slimme software in als kenniswerker, met als resultaat onder andere een verbeterde productiviteit en meer creativiteit?
In zijn inspirerende én leerzame presentatie geeft Jarno uitleg, biedt hij verrassende inzichten en deelt hij concrete voorbeelden van handige tools op het gebied van AI. Ook biedt hij een kijkje in de toekomst en gaat hij in op de beperkingen en ethische dilemma’s. En natuurlijk besteedt hij ook aandacht aan de belangrijkste vraag: hoe blijven we menselijk in het tijdperk van kunstmatige intelligentie?
Over Jarno Duursma: Jarno Duursma is een onafhankelijk technologie- expert, publicist, onderzoeker en spreker op het gebied van digitale technologie. Hij schreef vier boeken, onder andere over kunstmatige intelligentie, creatieve machines, deepfake technologie en blockchain. Jarno is veelvuldig te zien in dagbladen en landelijke media zoals EenVandaag, NOS, RTL4 en schrijft opinie-artikelen voor onder andere FD, NRC en Volkskrant. Hij is maker van de ‘listening to the future’ tech-podcast en de ‘Trending in Tech’ nieuwsbrief.
Smile is simpelweg een succesverhaal. Niet alleen is ze een van de oudste insurtechs ter wereld (since 1994) en de grootste online verzekeraar van Zwitserland, maar inmiddels is ze ook actief in Oostenrijk en Spanje. Een internationaal pronkstuk, met alleen in haar thuisland al 200.000 klanten, die voor allerlei verzekeringen bij Smile terecht kunnen. Van auto- tot reisverzekeringen, waarmee het bedrijf naar eigen zeggen tien keer winstgevender groeit dan de rest van de markt. Op AMdag 2024 vertelt CEO Joséphine Chamoulaud waar het succes van Smile vandaan komt en hoe deze whizz-kids uit Zürich blijven groeien. Tipje van de sluier: daarin speelt hun Freemium Business Model, met dienstverlening aan zij die (nog) geen klant zijn, een cruciale rol. Wat ons betreft een onmisbaar stukje AMdag, als je van de beste wilt leren.
Over Joséphine Chamoulaud: CEO van Insurtech Smile Insurance
Duurzaamheid is het helder maken van gemaakte afwegingen. De blik naar buiten keren om passende stappen in de eigen bedrijfsvoering en producten en diensten te kunnen nemen. Het gaat om je oor te luisteren leggen naar wat belangrijk wordt gevonden en het is oog hebben voor de context. We geven vorm en inhoud aan onze rol als financieel dienstverlener door het meewegen van de consequenties voor onze woon- en leefomgeving. Dat is de kern van medemenselijk en verantwoord ondernemen.
Over Adrie Heinsbroek: Adrie Heinsbroek, Manager Sustainability bij Nationale-Nederlanden, is een prominent figuur op het gebied van duurzaamheid in de financiële sector. Bij NN is hij onder andere mede verantwoordelijk voor het uitvoeren van de duurzaamheidsambitie en agenda van het bedrijf, de verslaglegging over voortgang, de verdere integratie van duurzaamheid in de verzekeringsportefeuille en risicomanagement. Hij denkt daarnaast mee over verantwoorde beleggingsbeleidslijnen.
Adrie is groot voorstander van samenwerking in de sector en heeft oog voor de verwachtingen van de buitenwereld over de rol van NN op gebied van verantwoord ondernemen.
Met meer dan 25 jaar ervaring in duurzaamheid is Heinsbroek niet alleen een inspirerend spreker, hij heeft met zijn werk ook aanzienlijk bijgedragen aan de bevordering van duurzame trajecten binnen de financiële sector.
In circa 45 minuten spreekt de Minister van Enthousiasme op zijn eigen authentieke enthousiaste wijze de zaal toe.
Hiervoor zet Peter Heerschop alles in wat op zijn pad is gekomen: lesgeven aan moeilijk opvoedbare kinderen, reizen, opvoeden, schrijven, voordragen, Lieve Marianne, de Olympische Spelen, de WK voetbal, grote liefde, mislukte liefde, maar bovenal: de ontmoetingen met mensen die er voor hem toe doen.
Over Peter Heerschop: Peter Heerschop is een Nederlandse cabaretier, programmamaker, acteur en schrijver. Als zeer geliefd BN’er was Peter Heerschop onder andere actief in de programma’s als ‘Kopspijkers’, ‘Ik hou van Holland’, ‘De Vrienden van Van Swieten’ en ‘Volgende week’ en cabaretgroep NUHR. Ook presenteert Peter elke vrijdag een ‘Lieve Marianne’ bij de ochtendshow van Radio 538, aanvankelijk bij Edwin Evers, later bij Frank Dane.
Thalyssa van der Molen
amevents@vmnmedia.nl
06 54 24 41 02
Sander Smidstra
sandersmidstra@vmnmedia.nl
06 10 55 99 01