Kifid behandelde meer klachten in 2023
Klachteninstituut Kifid behandelde 3.201 klachten in 2023: tweehonderd meer dan in 2022. Meer dan de helft daarvan werd met behulp van bemiddeling of door middel...
Klachteninstituut Kifid behandelde 3.201 klachten in 2023: tweehonderd meer dan in 2022. Meer dan de helft daarvan werd met behulp van bemiddeling of door middel...
De ideale klantreis kan hét verschil maken. De focus lijkt echter vaak gericht op de beginfase van de klantrelatie en minder op wat erna komt. Hoe verloopt de...
De voorwaarden van een annuleringsverzekering zijn behoorlijk zwartwit. De verzekerde gebeurtenissen staan exact omschreven. Dat je ze toch verkeerd kunt...
Binnenkort krijgen alle financiële dienstverleners die zijn aangesloten bij Kifid de factuur voor de jaarbijdrage 2024 van het financiële klachteninstituut. Daar...
De Tuchtraad Financiële Dienstverlening heeft Allianz een waarschuwing gegeven in een zaak rond de afwikkeling van een letselschade. Omdat de slechte afwikkeling...
Verschillende adviseurs lieten verontwaardigd aan AM weten dat Kifid, zonder erover te communiceren, zijn reglementen en werkwijze zou hebben aangepast. Navraag...
Sinds 1 juli 2023 zijn pensioenfondsen wettelijk verplicht om voor alle categorieën klagers (tot op zekere hoogte) juridisch en operationeel vergelijkbare interne...
In oktober 2023 onderzoekt onderzoeksbureau MarketResponse opnieuw hoe aangesloten financiële dienstverleners Kifid waarderen. Dit als opvolging van hetzelfde...
In de eerste zes maanden van 2023 heeft Kifid ruim 80 klachten over beleggingsverzekeringen afgerond. In 54 zaken heeft de geschillencommissie duidelijkheid gegeven...
Een feestje. Zo omschrijft voorzitter Eveline Ruinaard van de geschillencommissie van Kifid de boekpresentatie van Kifid, toegankelijk recht doen in financiële...