nieuws

ASR-rapper ‘dat vind ik’ meest irritante reclamespot van 2018

Schade 8078

Op een regenachtige dag in Utrecht heeft ASR de Loden Leeuw in ontvangst genomen. De prijs voor de meeste irritante commercial op de Nederlandse televisie. Rapper Sticks die monotoon de stem van een meisje overneemt als hij een punt wil maken over omgaan met financiën, kreeg 46 procent van de stemmen. ASR blijft daarmee de bouwvakkers van Becam voor in de verkiezing die wordt georganiseerd door Radar.

ASR-rapper ‘dat vind ik’ meest irritante reclamespot van 2018

Brand Strategy Manager Hella de Weger nam de prijs van Antoinette Hertsenberg in ontvangst. De Weger had zelf wel een idee waarom het tv-publiek de reclame zo slecht pruimt. “Omdat mensen soms niet helemaal begrijpen waarom ze boos kijken in de commercial. Dat komt omdat ze kritisch zijn. Als je kritisch bent, kijk je wel eens een beetje boos”, aldus De Weger.

Maatschappijkritisch

De Radar-presentator vroeg zich af of het niet een beetje pijn doet dat ASR een maatschappijkritische reclame wil maken en dan zo wordt neergesabeld door de kijker. “Dat vind ik ook zeker jammer”, zegt De Weger. “We werken met een team er heel hard aan. Dan is het heel jammer als je zo’n prijs in ontvangst neemt. Maar er zijn ook heel veel mensen bij wie de commercial wel aanslaat.”

De brandmanager kondigde meteen aan dat het volgend jaar wel doorgaat met rapper Sticks, al zal dat wel in een iets andere vorm zijn. “Iets minder monotoon?”, vroeg Hertsenberg. – “Goede tip. Nemen we mee.”

Reageer op dit artikel