nieuws

Beter presterend Allianz wil versimpelen en verder groeien in Benelux

Schade 1749

Allianz Benelux heeft ondanks de stormen van begin dit jaar de combined ratio verbeterd tot 93,3 procent. In de eerste negen maanden van 2017 was dat nog 96,7 procent. De premieomzet is met één procent gestegen tot 2,9 miljard euro. De verzekeraar zegt hun marktaandeel vooral te zien stijgen in hun strategische kernsegmenten. De nettowinst van Allianz Benelux bedraagt na drie kwartalen 154 miljoen euro.

Beter presterend Allianz wil versimpelen en verder groeien in Benelux

De verbeterde combined ratio komt volgens Allianz voort uit de sterke concentratie op de ‘technische performance’ van de activiteiten. “Deze resultaten stemmen ons begrijpelijkerwijs zeer tevreden”, zegt Anthony Bradshaw, regional CEO van Allianz Benelux. Bradshaw noemt de resultaten een goede basis om te werken aan de ambities en verder te groeien in de Benelux.

“Onze klanten verwachten meer en meer van ons en wij willen die verwachtingen blijven overtreffen. Vereenvoudiging is daarin de sleutel tot succes. Het is dan ook van groot belang om structureel complexiteit in processen, producten en onze hele organisatie weg te halen. Allianz Benelux zet hier onder de noemer ‘Radical Simplification’ vol op in”, zegt Bradshaw.

Premiestijgingen

Vorige week maakte Allianz nog bekend de premies in de zakelijke markt flink op te schroeven. Dat zou noodzakelijk zijn vanwege een sterk stijgende schadelast in bepaalde producten en bedrijfstakken. Vooral motorrijtuigen kunnen bij de verzekeraar een forse stijging tegemoet zien.

Reageer op dit artikel