nieuws
Nieuwe Belron-directeur ziet schadeherstel complexer worden
Nieuwe autotechnologie maakt het schadeherstelproces, en specifiek autoruitschadeherstel, complexer. Hiervoor waarschuwt Bas Creemers, de nieuwe managing director van Carglass-moederbedrijf Belron Nederland. Volgens Creemers wordt ook internationale expertise hierdoor belangrijker.

De benoeming van Bas Creemers (foto, 41) volgt op het vertrek van Douwe Bekius in mei 2018. Creemers zal zich in zijn nieuwe functie vooral richten op de positionering van de labels van Belron Nederland, het moederbedrijf van Autotaalglas, Carglass en Glasgarage, en het versterken van de samenwerkingsverbanden met verzekeraars, leasemaatschappijen en andere potentiële partners. Daarnaast zal Creemers aanblijven als directeur van Carglass om de ingezette koers te borgen. Henk van Tongeren zal als directielid van Belron Nederland verantwoordelijk blijven voor de franchiseformules Autotaalglas en Glasgarage.
Onderlinge verbondenheid
Bij de zijn benoeming wees Creemers op de onderlinge verbondenheid tussen verzekeraars, leasemaatschappijen en schadeherstellers en het gegeven dat de markt zich in een hoog tempo ontwikkelt. “Zo introduceren verzekeraars en leasemaatschappijen nieuwe businessmodellen die steeds meer worden gedreven door digitale technologie. Tegelijkertijd investeren autofabrikanten wereldwijd fors in autotechnologie zoals Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) en Connected Cars.”
Verschillende belangen
Hij vervolgt: “Door deze ontwikkelingen wordt het schadeherstelproces, en specifiek autoruitschadeherstel, complexer en wordt internationale expertise belangrijker. Graag verken ik hoe we met onze kennis over ADAS-technologie en -processen, onze digitale capaciteiten en ons internationale netwerk een verdere bijdrage kunnen leveren aan de innovatie, dienstverlening en het resultaat van onze business partners. Belangrijk daarbij is een open manier van samenwerken, ook als partijen verschillende belangen hebben.”
Belron Nederland is onderdeel van Belron International, dat wereldwijd actief is in 30 landen. Met 29.000 werknemers worden jaarlijks meer dan 16 miljoen klanten bediend.
Reageren kan op twee manieren.
Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.
Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.
Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.