nieuws

Zomerserie (22) – Jeannette Veldsink (Veldsink Groep): ‘Het is lastig om goede medewerkers te vinden’

Schade 3501

Hoe kijkt de sector vanaf het strand, vanuit een berghut of vanaf het eigen balkon terug op het eerste halfjaar van 2018? En wat kunnen we komende maanden nog verwachten? Deze zomer stelt amweb dagelijks zeven vragen aan een branchegenoot. Steeds minder jongeren kiezen voor de adviesbranche en dat begin een probleem te worden, constateert Jeannette Veldsink van de Veldsink Groep.

Zomerserie (22) – Jeannette Veldsink (Veldsink Groep): ‘Het is lastig om goede medewerkers te vinden’

Zet je de dekking voor gevaarlijke sporten aan of lig je risicoloos aan het zwembad in het resort deze zomer?
“De dekking gevaarlijke sporten blijft uit. Ik ga met mijn man en twee dochters eerst naar Parijs voor een stedentrip, vervolgens gaan de beentjes omhoog in de Dordogne en als afsluiter gaan we een paar dagen naar Euro Disney. De afwisseling van relaxen en actief zijn met het gezin maakt voor mij de ideale vakantie.”

Op welk resultaat uit het eerste halfjaar kijk je met veel genoegen terug?

“De integratie van vijf nieuwe Veldsinkkantoren. Dat betekent dat we weer op meer plaatsen als local hero zichtbaar zijn en onze klanten van ons deskundig advies kunnen voorzien. Daarnaast ben ik blij dat we organisatiebreed de directies en managementteams hebben versterkt met nieuwe collega’s. Samen met hen kunnen we weer verder bouwen aan onze bedrijven.”

Met welk project mogen collega’s je aan het strand lastigvallen?

“We zijn met een aantal innovatietrajecten gestart en het is erg leuk om daarmee bezig te zijn. Als collega’s daarover willen sparren dan neem ik de telefoon graag op.”

De keten heeft een maatschappelijke verantwoordelijkheid

Waar moet de branche na de zomer haast mee maken?

“Het dossier onverzekerbare risico’s. De keten heeft een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Als de belangrijkste risico’s zijn afgedekt dan hebben particulieren een comfortabeler leven en bedrijven kunnen gemakkelijker investeren. Zij hoeven minder geld te reserveren voor onvoorziene gebeurtenissen. Het is goed om te zien dat Adfiz hier aandacht aan besteedt in hun volgende zakelijk platform.”

Welke discussie mag nu wel eens gesloten worden en hoeft na de vakantie beslist niet heropend te worden?

“De actieve provisietransparantie op schadeverzekeringen. Er is geen probleem en dat moeten we ook niet creëren. We hebben genoeg andere uitdagingen in de markt waar we beter mee aan de slag kunnen gaan.”

Welk nieuws of welk dossier gaat de sector komend halfjaar bezighouden?

“Onze branche aantrekkelijker maken. Jonge mensen enthousiast maken voor het werken in de financiële sector. Het is op dit moment lastig om aan goede medewerkers te komen. Steeds minder jongeren kiezen voor onze branche. Het zou mooi zijn om hier collectief mee aan de slag te gaan. Wat is er nou leuker dan een klant helpen?”

Welk succes hoop je op de kerst- of nieuwjaarsborrel te kunnen melden?

“Het afgelopen jaar was een goed jaar waarin we verder zijn gegroeid. Groei in kantorennetwerk, innovatie, kwaliteit en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Daarnaast verwacht ik te kunnen melden dat we zijn ingetrokken in onze nieuwe panden zodat alle werknemers in Nuenen weer een fijne werkplek hebben. We vragen veel van onze medewerkers door onze ambitie en groei die we doormaken. We zijn trots op wat we samen ieder jaar weer neerzetten. Ons familiebedrijf is klaar voor de toekomst.”

Reageer op dit artikel