nieuws

Nieuwe campagne Hiscox monitort cyberaanvallen realtime

Schade 1908

Hiscox, gespecialiseerd in onder meer cyberverzekeringen, is in het Verenigd Koninkrijk een mediacampagne gestart waarin grote schermen laten zien hoeveel cyberaanvallen er op dat moment aan de gang zijn. De verzekeraar wil daarmee het cyber-bewustzijn van mkb-ondernemers vergroten.

Nieuwe campagne Hiscox monitort cyberaanvallen realtime

De campagne CyberLive bestaat uit billboards die als zogeheten ‘honeypot posters’ worden ingezet. Een honeypot is een type server dat zich bewust kwetsbaar opstelt voor cyberaanvallen. Hiscox zet drie van zulke servers in voor de campagne, die een week duurt. De data van deze servers wordt getoond op 37 digitale billboards op stations en langs wegen. Elke keer als er een cyberaanval is, wordt een knipperende rode stip getoond. Elke nieuwe aanval betekent een nieuwe rode stip. De billboards worden elke dag gereset.

Tienduizenden cyberaanvallen per dag

Volgens Hiscox heeft het Verenigd Koninkrijk te maken met 23.000 cyberaanvallen of pogingen daartoe per dag. Het maximale aantal aanvallen per dag dat tot nu toe is geregistreerd, bedraagt 61.805. Hiscox wil met de campagne het misverstand bestrijden dat het mkb vanwege hun kleine omvang minder gevoelig zijn voor cybercriminaliteit. Vorig jaar was een op de vier kleine Britse bedrijven slachtoffer van een cyberaanval.

Reageer op dit artikel