nieuws

Fietsenhandelaar steggelt met Interpolis over inbraakschade

Schade 3723

Fietsenhandelaar steggelt met Interpolis over inbraakschade

Opnieuw zoekt een verzekerde de media op om zijn ongenoegen te uiten over de weigering van een verzekeraar om een schadeclaim uit te keren. Dit keer betreft het een rijwielhandelaar uit het Drentse Dalen wiens zaak eind september vorig jaar volledig werd leeggehaald door inbrekers. Verzekeraar Interpolis weigert vooralsnog over de brug te komen met een vergoeding van de schade.

Winkeleigenaar Marthijs Wegdam heeft in ieder geval al het Dagblad van het Noorden en het Algemeen Dagblad gehaald met zijn verhaal. Tegenover de laatste krant vertelt Wegdam dat hij in 2013 op verzoek van Interpolis zijn alarmsysteem liet vernieuwen en dat zowel de installateur als de verzekeraar de nieuwe beveiliging goedkeurden. Desondanks weigert Interpolis nu de schade van circa € 200.000 te vergoeden voor de vaak peperdure racefietsen en mountainbikes die de inbrekers drie maanden geleden meenamen.

‘Pand onvoldoende beveiligd’
Hij stelt er tegenover het AD helemaal niets van te begrijpen. “Interpolis meldde onlangs per brief dat ik goed verzekerd ben en dat mij niets te verwijten valt maar schrijft tegelijk dat mijn pand onvoldoende was beveiligd. De bovenverdieping is uitgerust met bewakingscamera’s maar had volgens hen ook voorzien moeten zijn van bewegingssensoren. Dat was drie jaar geleden niet nodig omdat het een afgesloten ruimte zonder ramen of deuren is die je alleen kunt bereiken via de trap en daarop zitten wél sensoren.”

Wegdam sloot zijn verzekering via de Rabobank Emmen-Coevorden. De lokale bank stelt moeilijk te kunnen beoordelen of de rijwielhandel adequaat beveiligd was en verwijst naar het hoofdkantoor van Interpolis dat de claim zou hebben beoordeeld. De verzekeraar is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.

Radar en de gezonken woonboot
De zaak van de Drentse rijwielhandelaar toont een opvallende gelijkenis met de zaak rondom een gezonken woonboot die eind vorig jaar de uitzending van het televisieprogramma Radar haalde. Ook in dit geval klaagde de klant dat de verzekeraar eerst zou hebben aangegeven dat ‘het risico’ wel verzekerd was maar uiteindelijk toch niet tot uitkering overging. Na de uitzending ging Allianz overstag en vergoedde alsnog de schade aan de ark.

Reageer op dit artikel