nieuws

Ambitieus InShared weet of websitebezoeker klant wordt

Schade 1807

Ambitieus InShared weet of websitebezoeker klant wordt

InShared kan aan de hand van een algoritme bepalen of iemand die de website van de verzekeraar bezoekt klant wordt of niet. Dit stelt Bettina Dalenoord, marketingmanager bij InShared in een interview met innovatieplatform Emerce. Volgens Dalenoord is er ook sprake van buitenlandse aspiraties bij het Achmea-label.

Volgens Dalenoord kan InShared met meer dan 90 procent zekerheid voorspellen of een bezoeker van de website klant wordt en wat voor type zoeker hij is. Het algoritme dat voorspelt of iemand klant wordt, is ontwikkeld door het bureau ConversionMob op basis van bestaande data van InShared. Dalenoord: “Het is even complex als het Google-algoritme. Wat ik wel kan uitleggen is welke elementen we hebben gebruikt. Bijvoorbeeld van welke website kwam je toen je bij ons kwam, hoeveel pagina’s heb je aangeraakt, welk moment van de dag was je er, welke dag van de week, hoe vaak kom je terug.”

Live chat voor light searchers
Het klantprofiel bepaalt welke acties InShared onderneemt op de website, aldus Dalenoord. “Op klanten van wie we weten dat ze een hoge kans op conversie hebben maar een light searcher zijn, dus die maar heel kort komen, zetten we bijvoorbeeld onze volledige capaciteit van live chat in. We weten namelijk dat als ze een vraag hebben, ze daar nu antwoord op willen hebben. En als ze dat bij ons niet meteen kunnen vinden gaan ze naar een concurrent. Normaal gesproken werken we met e-mail maar dat kan in dit geval weleens net een dag te laat zijn, vandaar live chat op de light searchers.”

Andere premie dan aan het einde van de straat
Inshared zet big data ook in om de prijs voor haar verzekeringen te bepalen. “Er wordt gekeken naar een risicoprofiel,” legt Dalenoord uit. “Dat profiel baseer ik bijvoorbeeld op je postcode, zo nauwkeurig dat je aan het begin van een lange straat een andere premie kunt krijgen dan aan het einde van de straat. Vroeger was het een kwestie van: woon je op het platteland of in de stad? Iedereen in Amsterdam had zo ongeveer dezelfde premie.
Dat is allang niet meer zo. Ook hier speelt big data een grote rol.”

Stevige groeiambities
Dalenoord stelt dat InShared voor de komende vijf jaar stevige groeiambities heeft. “We zijn niet alleen een verzekeraar maar ook een fintech bedrijf. Ons platform heeft zijn eigen waarde gecreëerd. We behandelen bijvoorbeeld ook de verzekeringen voor HEMA. Autonoom te groeien is een droom, in het buitenland groeien met ons platform is een droom en als marketingmanager is mijn persoonlijke droom om het merk nog steviger neer te zetten.”

Reageer op dit artikel