Alles over Geschillenbeslechting

Kifid verwacht in 2024 ongeveer 3.300 klachten te behandelen

Kifid verwacht in 2024 ongeveer 3.300 klachten te behandelen

Binnenkort krijgen alle financiële dienstverleners die zijn aangesloten bij Kifid de factuur voor de jaarbijdrage 2024 van het financiële klachteninstituut. Daar...

Geschillen Instantie Pensioenfondsen van start

Geschillen Instantie Pensioenfondsen van start

Deelnemers met een geschil bij een pensioenfonds kunnen zich sinds 1 januari 2024 richten tot de Stichting Geschillen Instantie Pensioenfondsen (GIP).

BKR-klachten afgehandeld door Kifid: is de klant beter af of niet?

BKR-klachten afgehandeld door Kifid: is de klant beter af of niet?

Kifid behandelt sinds oktober vorig jaar ook klachten over BKR-registraties. Hoe gaat het klachteninstituut daarmee om en wat is er veranderd ten opzichte van de...

Een stondpunt over Kifid

De taalkundige Wim Daniëls introduceerde in 2013 het woord 'stondpunt'. Een stondpunt is een standpunt dat je in het verleden hebt ingenomen maar inmiddels hebt...

Kaag ziet geen ruimte voor terugkeer Ombudsman Financiële Dienstverlening

Kaag ziet geen ruimte voor terugkeer Ombudsman Financiële Dienstverlening

Er zou acht jaar nadat de functie is afgeschaft weer een Ombudsman Financiële Dienstverlening moeten worden ingesteld, beveelt een evaluatierapport naar aanleiding...

Huurgeschillen in tijden van coronapandemie

Huurgeschillen in tijden van coronapandemie

De Vereende heeft u al eerder bijgepraat over commerciële huurgeschillen (bedrijfsruimte) die zijn ontstaan als gevolg van gedwongen sluitingen door de overheid (in...

Opinie: 'Verlies honorarium adviseur bij Kifid-zaken vaak onterecht'

Hoe komt het Kifid toch telkens tot het oordeel dat de adviseur zijn aanspraak op honorarium kan verliezen bij een beroepsfout? Verzekeringsadvocaat Coen Fledderus...

Graafsma en Van Rossum mikken met nieuwe meldpunten op alternatief voor Kifid

Graafsma en Van Rossum mikken met nieuwe meldpunten op alternatief voor Kifid

Claimexperts in het woekerpolisdossier René Graafsma en Martin van Rossum willen hun ervaringen met beleggingsverzekeringen gebruiken om ook andere klachten tegen...

Kifid: 'Automobilist tussen wal en schip bij klacht over Wegenwacht'

Kifid: 'Automobilist tussen wal en schip bij klacht over Wegenwacht'

Klachteninstituut Kifid wil met de ANWB in gesprek over waar consumenten terechtkunnen met een klacht over de kwaliteit van de pechhulpverlening. De Wegenwacht...

Asbestpanel gaat geschillen over verjaarde claims beslechten

Asbestpanel gaat geschillen over verjaarde claims beslechten

Asbestslachtoffers hoeven binnenkort niet meer naar de rechter als hun verzekeraar een beroep doet op verjaring. Het Instituut Asbestslachtoffers (IAS) heeft een...