nieuws

Dela en Monuta scoren het best bij het intermediair

Financiële planning 949

Dela en Monuta scoren het best bij het intermediair

Intermediairs zijn over het algemeen tevreden over de dienstverlening van uitvaartverzekeraars. De grootste waardering gaat echter naar Monuta en Dela, zo blijkt uit een tevredenheidsonderzoek verricht door onderzoeksbureau GfK.

Uit het onderzoek onder intermediairs blijkt dat zij over het algemeen tevreden zijn over de dienstverlening van uitvaartverzekeraars, het gemiddelde rapportcijfer komt neer op 7,7. Monuta en Dela worden met een rapportcijfer van 8,0 het best gewaardeerd. Yarden sluit de rijen met een waardering van 7,0.

Direct via verzekeraar

Uit het GfK TOF Tracker onderzoek blijkt dat uitvaartverzekeringen de afgelopen jaren steeds vaker direct via de verzekeraar worden afgesloten. “Toch wordt nog altijd een kwart van de nieuwe productie via het intermediaire kanaal afgezet. Binnen dit kanaal is veel concurrentie en een goede relatie met het intermediair is essentieel om succesvol te kunnen zijn. Het is voor het eerst sinds de uitvoering van het onderzoek in 2015 dat Monuta de koppositie moet delen met een andere verzekeraar”, zo melden de onderzoekers.

Verbeterpunt: digitale ondersteuning

Het valt de onderzoekers op dat,  gekeken naar ‘de onderliggende tevredenheidsaspecten’, intermediairs het meest tevreden zijn over het accountmanagement en de binnendienst. De kwaliteit van de dienstverlening is over de gehele linie  verbeterd meldt het onderzoeksbureau. Al voornaamste verbeterpunt blijkt digitale ondersteuning het grootste punt van aandacht te zijn. “Met name op het gebied van de kwaliteit van trainingen en workshops; minder dan 40% van de intermediairs zijn hier tevreden over”, aldus GfK.

Reageer op dit artikel