nieuws

Vitality Group deelt inzichten tijdens am:innosurance 2019

Branche 1416

Het evenement am:innosurance, op 17 september 2019 in De Fabrique in Utrecht, brengt inspiratie van buiten naar binnen. Keynote speaker is Francis Bakos, vice president van de Vitality Group. Vitality is onderdeel van Discovery; de verzekeraar uit Zuid-Afrika die met dit razend succesvolle gedragsveranderingsconcept al 20 jaar ervaring heeft.

Vitality Group deelt inzichten tijdens am:innosurance 2019

Bakos zal tijdens zijn keynote op am:innosurance zowel spreken over de slimme puntensystemen van Vitality Active als Vitality Drive. In het kort: Vitality Active beloont klanten die gezonde keuzes maken met premiekortingen en cadeaus, Vitality Drive beloont ‘great drivers’ met premiekortingen en korting op brandstof. Het doel van Discovery: de beste verzekeraar ter wereld worden.

Persgroep

De wereld van de financiële dienstverlening is allang niet meer voorbehouden aan de traditionele spelers. Onlangs stormde De Persgroep het veld op, door Independer over te nemen van Achmea. Persgroep-CEO Erik Roddenhof ziet kansen om diensten en informatiestromen binnen het mediaconcern aan elkaar te knopen. Via Autotrack een auto, en via Independer meteen een verzekering. Maar welke kansen ziet hij nog meer? Tot welke innovaties kan dat leiden? En ziet Roddenhof wellicht ook de entree van andere spelers op de verzekeringsmarkt voor zich? Wat laat de markt zelf liggen?

Ethiek en de zelfrijdende auto

Ook spreekt prof. dr. Ibo van de Poel. Hij is hoogleraar ethiek & techniek aan de TU Delft. Ethiek speelt een grote rol bij de ontwikkeling van de zelfrijdende auto. Hoeveel vrijheid krijgen de ontwerper en de gebruiker? Welke invloed heeft het op de maatschappij? Wie is verantwoordelijk bij ongevallen? Hebben verzekeraars ook een rol in dit denkproces? Van de Poel ziet het als een uitdaging om morele overwegingen een rol te laten spelen in het ontwerp en de ontwikkeling van nieuwe, innovatieve techniek. Hij deelt tijdens am:innosurance zijn inzichten en verwachtingen.

Retail

Tim Akkerman, senior product owner mobile bij Bol.com is al meer dan 10 jaar werkzaam voor verschillende multinationals. Deze organisaties hebben allemaal te maken gekregen met een bepaalde vorm van disruptie. In veel situaties was mobile de kickstarter en direct ook de oplossing voor deze disrupties. De e-commerce markt is continu in beweging, waarbij het ontstaan van de platformeconomie een belangrijke ontwikkeling is. Wat betekent dit voor (online) retailers?

Innovatie en vertrouwen

Jaap Godrie van ontwerpbureau Breukers – Godrie sluit de dag af. Samen met filosoof Walter Breukers ontwikkelde hij een nieuw perspectief op innovatie. Dat perspectief laat zien hoe innovatie uit vertrouwen voortkomt. Of nog scherper: dat als er geen vertrouwen is, er überhaupt geen innovatie kan zijn. Breukers·Godrie ontwerpt nieuwe visies op actuele thema’s zoals kunstmatige intelligentie, innovatie en duurzaamheid in opdracht van organisaties in diverse sectoren. Daarvoor combineren ze uiteenlopende disciplines zoals filosofie, wetenschap, kunst en geschiedenis. Voor hun visie op de duurzame stad wonnen ze de internationale Post-Fossil City Contest.

Dagvoorzitter

Dagvoorzitter is Arjen Banach, veelgevraagd spreker en dagvoorzitter op het gebied van verandering, innovatie, organisatiecultuur, duurzame inzetbaarheid en werkgeluk. Met zijn vernieuwende en innovatieve kijk op hoe winnende organisaties in de wereld van morgen zijn georganiseerd staat hij wekelijks op het podium om professionals door heel Nederland te inspireren. Onlangs werd hij uitgeroepen tot een meest veelbelovende sprekers van Nederland vanwege zijn unieke mix van inhoud, interactie en humor tijdens zijn lezingen en dagvoorzitterschappen.

Naast het plenaire programma zijn er op am:innosurance diverse kortere talks te volgen, is er een Innosurance Lab en zijn er talenten die nadenken over prangende innovatievraagstukken. Meer informatie? Klik hier.

am:innosurance: Van buiten naar binnen

Disruptie komt bijna altijd van buiten. Daarom gaan we tijdens am:innosurance 2019 op dinsdag 17 september in De Fabrique in Utrecht niet navelstaren. We willen leren van andere branches. We kijken bijvoorbeeld naar nieuwe partijen die zich mengen in de verzekeringswereld. We halen expertise van grote retailbedrijven naar binnen en we signaleren nieuwe technologische ontwikkelingen. De vertaling daarvan naar binnen is niet minder belangrijk!

Het is nu mogelijk tickets met vroegboekkorting te kopen.

Reageer op dit artikel