nieuws

Sterke groei Interpolis Kredietverzekeringen

Archief

De verkoop van kredietverzekeringen via Rabobanken is volgens Interpolis en partner Euler Cobac Nederland ongekend. De joint-venture Interpolis Kredietverzekeringen die vijf jaar geleden van start is gegaan, heeft de laatste zeven maanden van 2001 een groei van 45% geboekt.

Dat is 10% meer dan de aandeelhouders hadden verwacht. “Eind dit jaar verwachten we de duizendste post te kunnen sluiten”, zegt directeur Ferdinand Boekhoff. Voor 2002 is de lat hoger gelegd. “Onze prognose is een omzetstijging van 50%”, aldus Boekhoff. “En mocht je denken dat dit te ambitieus is, dan kan ik je nu al vertellen dat we in januari alleen al nog nooit zo goed hebben gescoord.”
Een van de succesfactoren is volgens Boekhoff de ontwikkeling van nieuwe producten. Naast kredietverzekeringen voor grote bedrijven, heeft Interpolis samen met Rabobank en het intermediair producten ontwikkeld die gericht zijn op het mkb. Zo is er een nieuwe debiteurenpolis tot stand gekomen, waarbij een aanvraag aan de hand van een aantal criteria direct kan worden geaccepteerd.
Interpolis stimuleerde de verkoop van kredietverzekeringen met een actie. Elke kredietverzekering die een bank van mei tot en met december vorig jaar sloot, leverde vier toegangskaartjes op voor de musical ‘Grace’. Het resultaat van de actie was dat op 31 januari ruim negenhonderd Rabobank-medewerkers de musical konden bezoeken.

Reageer op dit artikel