nieuws

Amicon zegt het met bloemkolen

Archief

Drieduizend mensen in Amersfoort en omstreken hebben op 9 oktober ’s avonds bloemkool gegeten. Op die dag deelde Amicon namelijk, in het centrum van de stad, bloemkolen uit. De actie wordt herhaald in andere gemeenten. Ook is Amicon voor het eerst op tv.

Met de bloemkolenactie wil Amicon – de zorgverzekeraar die voornamelijk werkt in een deel Oost- en Midden-Nederland – de aandacht op zich vestigen in gebieden buiten het eigenlijke werkgebied. “We hebben voor bloemkolen gekozen omdat dat een gezond product is”, zegt woordvoerster Madeleine Vincken. Aan de bloemkolen – die werden meegegeven in een plastic tasje met Amicon-opdruk – hing een ‘visitekaartje’ met recepten. Wie meer wilde weten over Amicon kon terecht in de infobus die naast de kraam stond. De actie was aangekondigd op de lokale radio, in regionale bladen, en op billboards in de omgeving. Er kwamen dus niet uitsluitend passanten op af. Vincken: “Ze kwamen in de auto, met het stratenboek op schoot, aanrijden”. Kortom: de actie was een groot succes.
De actie is gevolgd door een mailing aan 40.000 adressen in het gebied. Het betreft een geselecteerd bestand van potentiële loongrensoverschrijders en ziekenfondsoverstappers, en van ex-Amicon-verzekerden. Wie zich, op grond van de bijgevoegde antwoordkaart, bij Amicon verzekert, krijgt een EHBO-tas met inhoud.
De bloemkolenactie wordt op vier dagen herhaald. Morgen (19 oktober) staan er kramen in Ommen en Hardenberg, de 24e staat de verzekeraar in Apeldoorn en de 26e in Zutphen. Voorts wordt op 2 november actie gehouden in Deventer.
Eerste landelijke campagne
Sinds vorige week is Amicon met drie spots op tv. Het is de eerste landelijke campagne van deze zorgverzekeraar. In de spots doen medewerkers van Amicon er alles aan om de aandacht op de verzekeraar te vestigen. De een wurmt zich bij een tv-interview op het Binnenhof naar voren om een Amicon-bord te laten zien en een ander toont tijdens een voetbalwedstrijd een Amicon-shirt. In de derde spot begaat ambulancepersoneel met opzet verkeersovertredingen: zij willen geflitst worden, omdat er Amicon op de ambulance staat.
Vanaf 28 oktober zullen de spots worden ondersteund met radiospots. Daarin wordt geparodieerd op een quiz. Wat er ook wordt gevraagd, het antwoord luidt altijd: Amicon.
De medewerkers van Amicon zijn inmiddels opgeroepen om in het verlengde van de nieuwe tv-spots zelf een spot te bedenken. Het is de bedoeling dat deze spot daadwerkelijk wordt gemaakt en uitgezonden. Rond eind november zal bekend worden wat dit heeft opgeleverd.
Drieduizend mensen haalden in het centrum van Amersfoort een gratis bloemkool op bij de Amicon-kraam
Amicon ambassadeurs
Binnenkort start Amicon onder de 1.400 medewerkers met een ‘ambassadeursactie’. Personeel dat, vanuit de eigen familie- en kennissenkring, nieuwe verzekerden aanbrengt, zal daarvoor worden beloond. Elke nieuwe verzekerde wordt beloond met e 25 en een collectiviteit vanaf tien verzekerden met e 100. Om de verzekeringen goed over het voetlicht te brengen, kan het personeel een workshop volgen.

Reageer op dit artikel