nieuws

ABN Amro besteedt personenschade uit aan GAB Robins Takkenberg

Archief

Expertisebureau GAB Robins Takkenberg gaat per 1 oktober de regeling van personenschades verzorgen voor ABN Amro Verzekeringen.

Met het oog op deze nieuwe dienstverlening gaat GAB Robins een apart schadeservicebedrijf oprichten, dat moet uitgroeien tot een third party claims administration(TPA)-organisatie, die de volledige claimverwerking verzorgt voor verzekeraars. In de Verenigde Staten zijn dergelijke bureaus al langere tijd ingeburgerd en in ons land doet bijvoorbeeld Cunningham Boschman dit voor onder meer Aegon.
De tien medewerkers van ABN Amro die nu personenschade behandelen, treden in dienst van het op te richten bedrijf. Marketingmanager Marianne van der Voort van GAB Robins: “Mogelijk komen daar in verband met de reorganisatie nog meer ABN Amro-medewerkers bij die graag dit soort werk willen blijven doen”. Op jaarbasis zullen ca. 1.500 tot 2.000 nieuwe personenschadeclaims verwerkt gaan worden.
Vanuit GAB Robins zullen in eerste instantie geen medewerkers overgaan naar de nieuwe organisatie. Van der Voort: “Bij ons bureau werken specialisten. Een TPA is een heel andere organisatie, minder specialistisch. Op termijn moeten daar ook aansprakelijkheids- en brandclaims afgehandeld gaan worden, maar dan blijft het gaan om de kleinere schades”.
De uitbesteding is naar verwachting op 1 oktober een feit. Of het nieuwe bedrijf apart gehuisvest zal worden, is nog niet bekend.
Henk Grootkerk, directeur GAB Robins Takkenberg (links achter de tafel) en Leo van Herk, directeur Schade ABN Amro, ondertekenen de intentieverklaring.

Reageer op dit artikel