nieuws

‘Datingsite’ moet Lloyd’s of London uit rode cijfers halen

Schade 496

Lloyd’s of London wil het met de nieuwe online matching-site Lloyd’s Bridge makelaars, volmachten en verzekeraars makkelijker maken elkaar te vinden. De verzekeringsmarkt zoekt naar digitale oplossingen om kosten te besparen.

‘Datingsite’ moet Lloyd’s of London uit rode cijfers halen

Lloyd’s begint vandaag een pilot met distributieplatform Lloyd’s Bridge in Groot-Brittannië, Nieuw-Zeeland en Australië. Begin 2019 moet de rest van de wereld volgen. De matching-site werkt op eenzelfde manier als Airbnb of datingsites, zegt Lloyd’s-voorzitter Bruce Carnegie-Brown tegen persbureau Reuters.

Kleine regionale partijen

Op Lloyd’s Brigde kunnen intermediairs sneller dekking zoeken voor risico’s bij de ruim 80 syndicaten die namens verzekeraars actief zijn op de Londense verzekeringsmarkt. Volgens Carnegie-Brown maakt de site het vooral makkelijker om ook kleinere regionale makelaars te bereiken in internationale markten.

Verlies in 2017

De ‘datingsite’ moet bovendien bijdragen aan een kostenbesparing. Lloyd’s wil nieuwe technologie inzetten om efficiënter te kunnen werken. Vorig jaar noteerde de verzekeringsmarkt voor het eerst in zes jaar een verlies. Mede door grote schades in het orkaanseizoen eindigde Lloyd’s 2017 met £ 2 miljard in het rood.

Vanaf eind volgend jaar moet 80% van de transacties digitaal worden geplaatst. Daarnaast zet Lloyd’s een lab op om insurtechs een groei-impuls te geven. Ook worden de syndicaten gepusht om afscheid te nemen van verlieslatende business.

Reageer op dit artikel