nieuws

Zomerserie (3) – Zeynep Bulut (VAIP): ‘We willen groeien op de zakelijke markt en in letselschade’

Schade 286

Hartje zomer brengt amweb traditiegetrouw een serie interviews met mensen uit de verzekeringssector. Hoe beleefden zij 2017 tot nu toe, en wat staat de branche nog te wachten? Zeynep Bulut werd in april manager bij Van Ameyde Interim Professionals. Haar werk kan ze in de vakantie niet ‘uitzetten’, en dat wil ze ook niet. “In vakanties heb ik meer tijd om te denken en raak ik meer geïnspireerd.”

Zomerserie (3) – Zeynep Bulut (VAIP): ‘We willen groeien op de zakelijke markt en in letselschade’

Wat hebben jullie bereikt in de eerste helft van het jaar, waar ben je trots op?
“We hebben ons georiënteerd om Van Ameyde Interim Professionals (VAIP) verder uit te kunnen bouwen. Wat zijn de behoeftes van onze klanten, hoe kunnen we meer digitaliseren en online beter zichtbaar worden? Op welke gebieden moeten wij de dienstverlening uitbreiden? Met die inzichten hebben we een nieuwe strategie ontwikkeld. Ons doel is om voor zowel de particuliere als de zakelijke markt altijd snel inzetbare specialisten te bieden om capaciteitsproblemen te kunnen opvangen. We zijn klaar om de zomerdrukte op te vangen. Ik ben er trots op dat we dat in een zo korte tijd voor elkaar hebben gekregen. Ik kijk uit naar de tweede helft van het jaar.”

Waar ben je privé trots op?
“Ik ben de laatste tijd trots op de balans en de focus die ik weet te brengen in werk en privé. De tijd die ik heb met familie en vrienden gebruik ik ook zo goed mogelijk. Met mindfulness-trainingen probeer ik het beste uit mezelf te halen, op welk moment dan ook.”

Wat was het meest memorabele nieuws in de branche tijdens de eerste helft van het jaar?
“Het is van eind 2016, maar de overname van Delta Lloyd is toch het eerste waar ik aan denk. Je ziet dat fusies en overnames steeds hoger op de agenda staan van bestuurders in de verzekeringsbranche.”

Hoe hebben jullie je voorbereid op de tweede helft?
“Dankzij de nieuwe strategie hebben we nu een duidelijk plan. Met veel aandacht voor interne communicatie, zoals teamsessies en bijeenkomsten, zijn we als team goed voorbereid. We weten wat we gaan doen en hoe we een boost gaan geven aan onze dienstverlening.”

Waaraan ga je tijdens de zomervakantie beslist niet denken, iets dat aan je werk gerelateerd is?
“Tijdens mijn vakantie niet aan werk denken, vind ik erg moeilijk. Niet continu, maar ik heb altijd wel een moment dat ik denk aan werk. Ik kan dat niet ‘uitzetten’ en het voelt ook gewoon heel normaal. Ik houd van mijn werk en zoek altijd naar mogelijkheden om verbeteringen, vernieuwingen door te voeren. Daarom voelt het niet als een last. Integendeel, in de vakanties heb ik meer tijd om na te denken, raak ik meer geïnspireerd en komt mijn creativiteit vanzelf naar boven.”

Voor het eerst gratis roamen in de EU: fijn, kan ik lekker doorwerken aan het strand, of: so what, mijn apparaten staan de hele vakantie in de vliegtuigmodus?
“Nee hoor, ik ben bijna 24/7 online. Ik heb één telefoon voor zowel werk als privé en hier heb ik alle apps op staan en uiteraard ook mijn e-mail. Als manager van de Interim Professionals kan ik het niet maken om niet bereikbaar te zijn voor de opdrachtgevers. Zij hebben te maken met een capaciteitsprobleem en moeten zo snel mogelijk geholpen worden. Ook op afstand kan ik heel wat regelen een coördineren.”

Wat zijn jouw verwachtingen voor de verzekeringsbranche, wat worden de komende maanden de issues?
“Ik verwacht enerzijds steeds meer samenwerkingen, fusies en overnames en anderzijds nog meer focus van verzekeraars op de frontoffice-diensten en klantbeleving waardoor een hogere STP-graad (straight-through processing) mogelijk is. Het wel of niet uitbesteden van de niet-kernactiviteiten, de backoffice, blijft ook een belangrijke vraag.”

Welke strategie gaan jullie in de tweede helft van het jaar volgen?
“We willen VAIP de komende jaren flink uitbreiden en groeien in diensten voor de zakelijke markt en complexe schaderegeling. Groei in letselschade is een van de aandachtsgebieden. Daarvoor gaan we ons team uitbreiden. We richten ons bovendien op het realiseren van leveringsgarantie, mede dankzij een goede samenwerking met onze collega’s bij Van Ameyde Benelux. Ook zijn we bezig met de ontwikkeling van een nieuwe website om onze communicatie te kunnen verbeteren.”

Wat hoop je dat Van Ameyde bereikt in de tweede helft?
“Natuurlijk hoop ik dat we de geplande groei halen, waarbij we als team steeds meer kunnen leveren aan het hogere segment – de zakelijke branche en letsel. Door steeds te vernieuwen willen we voorop lopen in de markt.”

Tot slot: heb je persoonlijke doelstellingen voor de rest van het jaar, werk of privé?
“Mijn doelstelling voor de rest van het jaar, maar ik hoop ook voor de komende jaren, is groeien als manager. Vlieguren maken en ontdekken wat voor manager ik ben.”

Lees ook eerdere afleveringen van de zomerserie.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.